Hurtem - Re: Swieta wojna trwa

Autor: Jaroslaw Kozak (kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sun 30 Jun 1996 - 21:45:48 MET DST

Hi all :)
Szczegonie dedykuje ten list Slawkowi Duchnowskiemu......

Dziesiec groszy do swietej wojny :)))

Dlaczego uzywamy M$ Office :))
"Bo szef uzywa..." --- Polityka M$, prawdopodobnie szef dostal ten pakiet
za darmo. Dziwie sie dlaczego do tej pory nikt nie wspomnial o darmowych
prezentach dawanych przez M$. Przy zakupie MOLP-a od M$ co wazniejsi szefowie
dostaja caly pakiet oprogramowania od M$ calkowicie za darmo. Caly pakiet
tzn caly pakiet pudlo kompaktow z badziewiem od M$. Nikt tego oficjalnie
nie mowi ale taka jest prawda. Za pomoca wybranych partnerow (tkz solution
providers) m$ organizuje balangi zwane tu i owdzie szumnie prezentacjami,
kryterium doboru na w/w balangi nie jest wiedza merytoryczna tylko zdolnosc
decyzyjna krotko mowiac od kogo zalezy decyzja w duzej firmie ten moze
nazrec sie i napic za forse m$ - pytacie skad wiem - ano wiem :)))))

Przy sprzedazy oprogramowania m$ stosuje smieszne metody - kazdy
pracownik firmy wspolpracujacej z m$ dostaje ok 100NZP za wypozyczenie
NT dla potencjalnego klienta, oczywiscie nie moze wypozyczyc tego produktu
szaremu pracownikowi firmy X, tylko osobie mogacej podjac decyzje o zakupie.

Znam przynajmniej jedna duza firme w ktorej w ten sposob podjeto decyzje
o zakupie paru tysiecy licencji na w3xx,NT,95:((

M$ i Korporacje + Praca
Ciekaw jestem co kryje sie pod slowami korporacja, jak wyglada
korrporacja w NYC :) Moze Slawek napisze gdzie pracuje i do czego
wykorzystuja komputery + w'95.

Ze swej strony moge dodac ze pracuje w banku - sredniej wielkosci. Mamy
ok 300 PC w sieci rozsianych po calym miescie o takich duperelach jak
swiatlowody, switche , ringi fddi, modemy dalekiego zasiegu nie bede
wspominal (jak ktos nie wierzy to zapraszam ).To wszystko obsluguje
6 serverow w tym 3 Access Servery na OS/2 i 1 Warp Server komunikacyjy.

Jak do tej pory nikt sie nie pali na przechodzenie na W'95 i chyba niepredko
to nastapi. Jest kupe takich firm.
Nie znam m$ office, nie znam w'95, nie znam NT za to potrafie
administrowac cala siecia - Zapewniam - o prace sie nie martwie, w kazdej
chwili moge znalezc taka jaka chce bez wiekszego wysilku.

Jesli ktos straszy ze bez znajomosci m$ office nie znajde pracy to sie grubo
myli tu wystarczy byle pseudo-informatyk co na pytanie:
"Prosze mi wymienic sieciowe systemy operacyjne?"
odpowiada
"Norton Commander,Windows....."
autentyk taki gosc zglosil sie do pracy.

Poza tym mowiac o sieci i produktach m$ - to w sieci to jest badziewie do
potegi n-tej - sprobuj w sposob latwy zarzadzac sieciowymi windowsami na
400 kontach uzytkownikow.

No na razie koncze .. zaraz dopisze reszte ....
hej
Jarek

# Jaroslaw Kozak #
# Departament Informatyki WBC S.A w Lublinie #
# e-mail: kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl #