Re: ?:Naped CD z nagrywaniem - opinie

Autor: Jurek (laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu)
Data: Wed 24 Apr 1996 - 06:19:07 MET DST

macias_at_phys.uni.torun.pl (Maciej Pilichowski) wrote:

>kup streamer /mozna chyba tanio go dostac/. Ja mam Colorado Jumbo 250 i
>mimo, ze miesci sie na nim tylko /?/ 120MB, to jestem z niego zadowolony.
>Kasetka kosztuje 300 tys. wiec super tanio. A jak bym chcial kopiowac jakies
>600MB na raz /czyt: kopiowac gierce CD/ to sie zglaszam raz na pare lat do
>odpowiedniej osoby /na razie nie bylo takiego przypadku/.

Zgadzam sie z Mackiem, dodam tylko swoje 3 grosze: naped tzw. 250
dogaduje sie nie tylko z tasmami 120MB ale tez ze 170MB (XL) i 400MB
(EX - nie mylic z Travan!)

Mozesz jeszcze rozwazyc opcje tzw Zip dyskow popelnionych przez
Iomega. Sa to dyskietki o pojemnosci 100MB (maja tez wypuscic 25MB) o
wielkosci minimalnie wiekszej niz 3.5". Czas dostepu 25ms. Predkosc
trasmisji zalezy od rodzaju napedu: wewnetrzny, SCSI czy podlaczany do
portu rownoleglego. Ten ostatni wyciaga 300kB/s czyli tak jak 2x
CD-ROM. Dyskietka kosztuje jakies $12, drive ponizej $200 (jak masz
fart to i za $130 mozna dostac). Zaleta jest szybki dostep do zadanego
zbioru przy przyzwoitej pojemosci i niskiej cenie. Iomega robi tez
wersje 1G (chyba) o nazwie Jag, ale nie wiem o niej zbyt wiele.

Jurek