Re: ?:Naped CD z nagrywaniem - opinie

Autor: Marcin Szymanski (marcinsz_at_jowisz.iis.pw.edu.pl)
Data: Wed 24 Apr 1996 - 10:13:28 MET DST

Jurek wrote:

> Zgadzam sie z Mackiem, dodam tylko swoje 3 grosze: naped tzw. 250
> dogaduje sie nie tylko z tasmami 120MB ale tez ze 170MB (XL) i 400MB
> (EX - nie mylic z Travan!)...
> Jurek

Osobiscie posiadam Colorado Jumbo 120 (250 z kompresja) trakera - podlaczanego do
portu drukarki. Poza wymienionymi wyzej zaletami ma on jedna - mozna go wsadzic
do plecaka ( do kieszeni niestety nie wejdzie) i poniesc tam, gdzie trzeba.
Generalna wada jest natomiast szybkosc transmisji - na P5, z 'bidirectional
parallel' wyciaga do 7 Mb/min (!). Zapelnienie calej tasmy zajmuje wiec okolo
godziny. Formatowanie nowych kaset jest to czas tez w granicach 1h.
Osobiscie polecam z rzeczy do odczytu/zapisu SyQuest'a.
Jest to stacja 'wymiennych dyskow twadrych'. Gabaryty 3.5" FDD, (E)IDE lub SCSI-2,
cena w granicach 900 zl. Do tego wklada sie kasetki z jednym krazkiek (magnetycznym)
i po rozkreceniu napedu ( 5 - 10 sek.) pelen dostep do 270MB.
Paramerty ma toto porownywalne ze sredniej klasy HDD - 270 MB (sa i mniejsze),
transmisja okolo 1.5MB/s, czas dostepu tez orzyzwoity.
Od ponad roku uzytkuje szesc takich krazkow i jeszcze na zadnym nie mialem
problemow z bledami.
W przeciwienstwie do Colorado J. mozna schowac kasetke do kieszeni, zapelnienie
trwa ze 2 minuty, ale warunkiem powodzenia jest zaistnienie napedu rowniez tam, gdzie
sie z dyskiem udajemy...
Orientacyjna cena za 270-tke - 900 (naped) + n * 200 (dysk).

Marcin

--
- - - - -
Warsaw University of Technology                 Nowowiejska 20