Re: Laboratorim peceta ;-) [HP5L]

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 22 Apr 1996 - 13:30:54 MET DST

Maciej Pilichowski (macias_at_phys.uni.torun.pl) wrote:
: Pare dni temu stalem sie posiadaczem HP5L. [....]
,: Na poczatek kilka danych taktycznych. HP5L kosztowala w Toruniu w firmie
: 18.5 banki, jest to drukarka laserowa, 600dpi z REtem, wbudowanym optymizerem
: pamieci, PCL5e,

Niestety - widzialem juz arkusz w Excelu, nic skomplikowanego, ot tabelka
ksiegowej z zestawieniami, ktora sie na 5L nie drukowala - za malo RAM.

: Wady -- zaczyna sie cala litania... [..]
: Dla mnie jest to _az_ 6W! Poza tym drukarka pamieta co sie z nia dzieje, no i
: jak mi sie dosowy status-info zwiesil to od tej pory drukarka wiedziala lepiej
: ode mnie, ze centronics zostal przerwany. Musialem wyjac kabel zasilajacy i
: wlozyc z powrotem -- byla zgoda

Pytanie czy drukarka zapamietuje konfiguracje w sobie czy w autoexec.bat?
Pamietam swoje klopoty z hp4l ktora do programu dos'owego usilowalem
skonfigurowac na okreslony standard polskich liter. Byloby niezle,
gdyby nie fakt, ze drukowanie odbywalo sie przez server novell.

Ja wiem, ze sa inne modele do pracy w sieci, odpowiednio drozsze, ale
zeby na wszelkie mozliwe sposoby obrzydzac uzywanie tanich drukarek HP
w sieciach, to chyba przesada.

: * toner. Nie lubie przeklinac, ale uwazam, to za ku***two. We wszystkich
: testach, w manualu HP wszyscy pieprza o tonerze. Ok, przecinam folie,
: wyciagam rzekomy toner, a widze toner Z BEBNEM. Szlag mnie trafil. Raz, ze
: jest to po prostu oszustwo, a dwa, ze piszac o wyjeciu toneru niczym sie nie
: przejmowalem. Ciekawe, czy gdybym zarysowal ten "toner" to firma by zwrocila
: mi kase? Btw. ten "toner" (czyli mowiac po ludzku -- modul tonera z bebnem) w
: Toruniu stoi 2.4 banki (ponoc starcza na 2.5 tys. stron)

Ze sie tak wyraze - dbalosc HP o zadowolenie klienta (jakosc druku!), poza
tym - co cie interesuje co jest w cartridge'u, liczy sie tylko koszt strony.
A w ogole, to we wroclawiu mozesz kupic cartridge za znacznie mniej - jesli
oddasz stary. Oczywiscie ten nowy jest "regenerowany".

: Ok, tak ponarzekalem, ale czy ta drukarka jest na serio taka zla? Nie, IMHO
: jest to dobra technologia wlozona w calkowicie pomylona oprawe.

Z calkowicie pomylona koncepcja, i zapewne z koncepcja oprogramowania rodem
z MS. HP jest chyba przodujaca firma, ktora produkuje drukarki wybitnie
przystosowane do tego, zeby je postawic tuz obok komputera z windoza.
Biada tym co chca inaczej.

: Na zdjeciu w PCW slodka
: idiotka wyjmuje kartke z drukarki obroconej do niej i do calego komputera
: tylem -- jak ktos tak pracuje to jak go podziwiam (nie widac diod, nie mozna
: skorzystac z wyjscia przedniego i trudno dostac sie do przycisku).

A poco Ci dioda. Przeciez masz "fspanialy system drukowania pod MS Windows",
ktory okienkiem informuje Cie o wszyskich zdarzeniach..

Rozczarowany HP w ogolnosci, ale trzeba przyznac ze niezawodnosc dobra,
a stosunek ceny/marki rowniez.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |