Re: Moralny wybor systemu operacyjnego [Bylo: WIN95]

Autor: Stanislaw Jedrus (stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 11 Dec 1995 - 23:35:45 MET

Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl) wrote:
> Wyslali Ci kawalek plastiku, troche reklamowek, a Ty od razu wyciagasz
> wniosek 'traktuja mnie powaznie'. Co dla Ciebie znaczy 'powaznie'?
No to bylo troche na wyrost niemniej jednak jak mnie ktos wysyla dwa lata
po ostatnim zakupie cokolwiek, no to mnie to smieszy, a ich cieszy.
> Jako dowod powaznego traktowania, to ja bym raczej docenil przyslane
> dyskietki w Wordem 2.0c, bo kiedys kupilem 2.0a, z listem 'W naszym
> produkcie znalezlismy kilka malych wad, ktorych niniejsza poprawiona
> wersja nie zawiera'.
Przepraszam bardzo ale oni nie chca mi dawac oprogramowania za darmo
i tu bym postapil dokladnie tak samo.
> Inna sprawa, ze np. niepowazny w porownaniu z MS byl IBM, ktory zyczyl
> sobie $499 (a moze nadal zyczy?) za Device Driver Kit - pakiet
> wymagany przy tworzeniu sterownikow na nowe urzadzenia. Potencjalni
> nabywcy OS zastanawiaja sie czy to dobry wybor, a brak driverow jest jednym
> z kryteriow, a IBM zamiast pomoc, to stawia klody.
No wiec sam to piszesz.
> Dobry ? Wiecej wad niz zalet. Zgodze sie z opinia 'uzyteczny'.
> A Microsoft zyskal swoja pozycje dzieki:
> 1) Szczesliwemu zbiegowi okolicznosci, ze akurat jego IBM wybral
> do stworzenia DOS, tudziez decyzji IBM ze komputer moze byc 'klonowany'
> 2) niewatpliwym talenom managerskim B.Gatesa.
No nie wiem. Uwazam ze napisanie interfejsu graficznego pod DOS-a, ktory
do tego jest porownywany w roznych testach i wypowiedziach z systemami
o niebo bardziej zaawansowanymi to jest sukcesem.
Inna sprawa jak ten interfejs sie zachowuje w dluzszym uzytkowaniu.
Poza tym ilosc oprogramowania jaka na to powstala, lacznie z programami
poprawiajacymi same Windowsy w dzialaniu, oraz ich stopien zaawansowania
(w sensie przystepnosci dla uzytkownika i mozliwosci) jest na razie
nieporownywalna z jakimkolwiek innym systemem. Mimo wszystko nie mozna
tego przypisac calkowicie Billowi i jego talentom managerskim.
Z calym szacunkiem, ja tez kupilem OS/2, jestem z niego zadowolony,
ale perspektyw na programy obslugujace moj skaner, (szczegolnie w Polsce)
to za bardzo nie mam, z bieda stwierdzilem ze istnieja programy obslugujace
moj streamer, sa jednak niedostepne. To juz pod linux-em mam obsluzone jedno
i drugie. W zwiazku z czym proporcje mojego dysku wygladaja obecnie tak:
        160 MB - OS/2
        310 MB - DOS
         800 MB - Linux
i nie zapowiadaja sie radykalne zmiany w najblizszym czasie. Poza tym nawet
jak wziac pod uwage IBM Works, to edytor tekstow nalezacy do tego pakietu
niby czyta pliki WP60 for Win, ale robi to tylko w tedy jak jemu to pasuje
i nie ma mozliwosci calkiem w obecnych czasach podstawowej jak dla mnie,
to znaczy edycji rownan matematycznych. Sam system operacyjny to jeszcze
nie wszystko. Na komputer skladaja sie sprzet, system, aplikacje i literatura.
Na razie IBM wypuscil pierwsze i drugie nie do konca obslugujace pierwsze.
Z trzecim sa spore problemy a o czwartym nie wspomne.

                                                Stanley