Re: Moralny wybor systemu operacyjnego [Bylo: WIN95]

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 09 Dec 1995 - 14:16:20 MET

Stanislaw Jedrus (stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl) wrote:
: Ja kupilem kiedys tam DOS-a wersje 5 i Win 3.1 English bo innej wtedy
: nie bylo (EE wyszlo dwa miesiace pozniej) i od tego czasu Microsoft
: przyslal mi kilkanascie folderow, z piec kopert zaadresowanych zwrotnie,
: ze trzy dyskietki HD, i dwa dni temu informacje, ze cytuje:
: "Zalicza sie Pan do grona najlepszych Klientow Microsoft. [...]

: prosze zwrocic uwage ze nawet klientow, ktorzy
: poczynili stosunkowo niewielkie zakupy Microsoft traktuje calkiem powaznie.

Raczej dowod, ze Mirosoft zatrudnia dobrych psychologow, i dobrych
managerow, co zatrudniaja dobrych psychologow.
Wyslali Ci kawalek plastiku, troche reklamowek, a Ty od razu wyciagasz
wniosek 'traktuja mnie powaznie'. Co dla Ciebie znaczy 'powaznie'?
Jako dowod powaznego traktowania, to ja bym raczej docenil przyslane
dyskietki w Wordem 2.0c, bo kiedys kupilem 2.0a, z listem 'W naszym
produkcie znalezlismy kilka malych wad, ktorych niniejsza poprawiona
wersja nie zawiera'.

Inna sprawa, ze np. niepowazny w porownaniu z MS byl IBM, ktory zyczyl
sobie $499 (a moze nadal zyczy?) za Device Driver Kit - pakiet
wymagany przy tworzeniu sterownikow na nowe urzadzenia. Potencjalni
nabywcy OS zastanawiaja sie czy to dobry wybor, a brak driverow jest jednym
z kryteriow, a IBM zamiast pomoc, to stawia klody.

: I druga sprawa. Microsoft zyskal swoja pozycje praktycznie w ciagu ostatnich
: kilku lat. Stalo sie tak dzieki kilku strategicznym zakupom Microsoftu
: oraz bezsprzecznie dobremu produktowi jakim sa Windowsy 3.1.

Dobry ? Wiecej wad niz zalet. Zgodze sie z opinia 'uzyteczny'.
A Microsoft zyskal swoja pozycje dzieki:
1) Szczesliwemu zbiegowi okolicznosci, ze akurat jego IBM wybral
   do stworzenia DOS, tudziez decyzji IBM ze komputer moze byc 'klonowany'

2) niewatpliwym talenom managerskim B.Gatesa.

Jaroslaw Lis