Chipsety (Re: Przesady, Re: Co sadzicie...

Autor: Marcin Wilk (mwilk_at_cc1.p.lodz.pl)
Data: Thu 26 Oct 1995 - 23:10:47 MET

Jan Rychter napisal:
> Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl) napisal:
> : Mialem problem z instalacja karty sieciowej IBM na UMC. Wogole nie jest to
> : najlepszy chipset (moje zdanie, nie potrafie podac wiecej konkretnych
> : przykladow dlaczego go nie lubie).
> Wlasnie to jest troche smieszne, wiekszosc 'wiedzy' o PCtach to
> czyste przesady. Kazdy troche wie, kazdy ma swoje preferencje. Ale
> malo kto tak naprawde cokolwiek WIE. Gdy znajomi prosza mnie o rady
> przy wyborze sprzetu, odmawiam. Po prostu nie jestem w stanie im
> doradzic czegos, co potrafilbym racjonalnie uzasadnic. No, moze poza
> [...]

Jasne. Dlatego byc moze warto sluchac roznych glosow. Co prawda robi sie
z tego niezly balaganik. Ja np. mam UMC888x w moim "ukochanym" GigaByte'cie
(jak napisac: gigabajcie? ;-) i jak dotad wszystko instalowalo sie dobrze
(raczej znikome doswiadczenia z kartami sieciowymi).

Dzialanie plyty nie zalezy wylacznie od chipsetu, w gre wchodzi przeciez
takze sam "design", zastosowane technologie, jakosc produkcji. Ja tez
wiem, ze Opti jest do kitu, ale sporo osob chwali sobie plyty z tym ukladem.
SiS ma bardzo dobra opinie, ale raz montowalem plyte pentiumowa z tym ukladem
i klalem na czym swiat stoi...

Gdzies ktos na Usenecie mial liste chipsetow i zastrzezen do nich. Jak znajde,
to podrzuce.

|      /\/\.\/\/.           Internet: mwilk_at_cc1.p.lodz.pl      |
|     Marcin  Wilk                    mwilk_at_zsku.p.lodz.pl     |
|             Student of Technical University of Lodz, Poland  |