Re: Jaka siec?

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sun 08 Oct 1995 - 15:11:38 MET

konopka_at_lodz2.p.lodz.pl wrote:
>Zamierzamy w naszej firmie zainstalowac siec, aby umozliwic rownoczesna
>prace 3-4 stanowisk korzystajacych ze wspolnych zasobow.
>
>Moje pytanie brzmi: Czy siec typu peer-to-peer oparta na Windows95 umozliwi
>rownoczesne korzystanie z jednego pliku z kilku stanowisk? Konkretnie, czy
>dwaj pracownicy beda mogli jednoczesnie wystawiac rachunki korzystajac z tego
>samego pliku danych?

>Marcin Konopka
>
>email: Konopka_at_lodz2.p.lodz.pl

Ja osobiscie nie polecam win95. Jak chcecie mozecie mnie zlinczowac
(co bedzie trudne ze wzgledu na reakcje obronne) ale uwazam win95 za kolejna
zabawke firmy majkrosoft, ktora z trudnoscia spelnia wymagania nawet jednego
uzytkownika. Srodowisko niestety latwo ulega zatykaniu, co w wielu przypadkach
powoduje zla interpretacje danych przesylanych po kablu.
  Domyslam sie, ze oprogramowanie jest przeznaczone dla DOS, jak wiekszosc
obecnie pisanych w polsce baz danych. Dla tego srodowiska dosc dobrym systemem
sieciowym jest zwyczajny Novell. Niestety wymaga kupna dodatkowego servera,
oraz zecz jasna systemu na server. Jaka to ma zalete ? taka ze przy serverze
czyli sprzecie z calym zasobem danych nikt nie siedzi, i nawet niechcacy
nie zrobi zadnej glupoty rozkladajac cala siec na lopatki.

  Nie przecenialbym srodowiska win95 jesli chodzi o zastosowania praktyczne.
Radze najpierw przyjzec sie owemu niby-systemowi pod katem niezawodnosci,
i nie sugerowac sie opiniami typu:
  - win95 jest 32 lub w pelni 32 bitowy (niby lekarstwo na wszystko, bzdura)
  - win95 jest wielozadaniowy (kolejna bzdura)
  - win95 nie wiesza sie tak czesto jak windows 3.11 . Tak, to prawda. Jednak
               wiesza sie zbyt czesto :(
  - win95 swietnie wyglada, wiec jakim cudem moze byc zlym systemem ?

Tak mowi wiele ludzi z klapkami na oczach. Radze dokonac wlasnej oceny,
lub popytac ludzi ktorzy uzywaja systemow sieciowych do pracy a nie zabawy
jak np. polaczenie 3 4rech komputerow.
Dlaczego 3 4rech ? przy tylu byc moze bedzie to jakos chodzilo. Ale czy dobrze
?
niestety nie. Z praktyki wiem, ze jesli sie mysli o 3 4rech komputerach, to
firma b.szybko dochodzi do wniosku (jak dysponuje stosownymi funduszami)
ze warto skomputeryzowac pozostala czesc firmy. Siec sie zaczyna rozrastac.
W takim przypadku win95 zamyka nam droge do rozbudowy sieci ze wzgledu na
swoja niska wydajnosc, oraz wysoka zawodnosc.

Pozdrawiam, i zycze trafnego wyboru :)

                          oOOo
                 | http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik |