Re: OS/2 i Win32

Autor: Jarek Lis (lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 09 Oct 1995 - 17:34:50 MET

Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT) wrote:
: Sa dwa rodzaje ludzi, ktorzy kupuja i uzywaja windoze.
: 1. Ludzie, ktorzy sie na tym nie znaja i kupuja go w dobrej wierze
: przekonani reklama
: 2. Ludzie, ktorzy sie na tym znaja, ale kupuja i uzywaja, jako
: zlo konieczne.
:
: Twoja argumentacja to wlasnie przypadek drugi.
: Troche glupio na liscie "pecet" zajmowac sie sprawami
: swiatopogladowymi, lecz w przypadku Twojego postingu
: jakos sie to tak posplatalo.

Nie wiem, czy posplatalo. Ja naprawde uwazam, ze to zlo, ale konieczne
(przynajmniej na razie..)

: ....
: I na zakonczenie, wracam do tych zapowiedzianych kwestii
: swiatopogladowych, zeby nie powiedziec moralnych.
: W KAZDEJ zyciowej sytuacji, poslugiwanie sie rozumowaniem
: typu - "a co ja moge poradzic na to czy na tamto, lepiej
: pogodzic sie z nieuniknionym i starac sie jak najlepiej
: znalezc w tej sytuacji" ZAWSZE powoduja taki sam stopien
: rozszerzania sie danego zjawiska, jak CZYNNE w nim
: uczestniczenie. A Ty jako WIEDZACY ponosisz znacznie
: wieksza odpowiedzialnosc, niz stado baranow kupujacych
: histerycznie w kilometrowych kolejkach Win95 tak jakby
: moglo go zabraknac.

Masz 100% racji. Tylko powiedz mi, co mam powiedziec znajomemu,
ktory sie mnie pyta 'co kupic' do swojej firmy, ktora np. piecykami
handluje. 'Co ty chcesz na tym robic' sie pytam, choc wlasciwie
pro forma. Odpowiedz znam - 'Ksiegowa, dzial sprzedazy, magazyn,
oferty, SADy, i INNE!'. To co ja mam mu poradzic? Kup se Sun'a?
ma doskonaly system operacyjny?.
I w ten sposob znajomy laduje w swiecie PC, dos/windows.
To teraz pytanie: Win, czy OS/2? I tu jestem uczciwy i mowie:
'OS/2 to system lepszy, ale wiesz, to jest potencjalne zrodlo klopotow'.
MS cos zmieni, i Excel przestanie z OS/2 pracowac. Zlosliwe, ale
prawdziwe. Tak samo bylo z DOS vs DR DOS. DR DOS byl troche lepszy,
ale niedlugo. Po pol roku MS DOS go dogonil.

: Napisales:
: >A niech sobie IBM zaprojektuje od poczatku konkurencyjny
: >system, dopisze do niego Worda, Excela, Accessa, C,
: >wyda pieniadze na reklame i promocje, a nie bezczelnie
: >robi Windows, tylko troche lepsze..
:
: na co ja, odpowiedzialem, [...] i ze tak pozatym
: to M$ wcale nie napisal ani tego, ani tego
: ani tamtego, na to Ty znowu:
: >to ja popieram kupowanie przez M$ produktow
:
: czyli: nie kijem go to palka
: trudno dyskutowac jak ktos wciaz odwraca kota ogonem

No nie wiem. Ja bym nie mial nic przeciwko, zeby MS wewnetrznie dogadal sie
z IBM, i wspolnie wypuscili cos znacznie lepszego niz win. A jeszcze
chetniej bym widzial taka wspolprace pare lat temu, kiedy jeszcze byla
szansa na zrobienie z tego porzadnego systemu..

Jarek.