Re: Unix dla Windziarzy :)

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Thu 05 Oct 1995 - 22:01:06 MET

On Wed, 4 Oct 1995 18:52:38 +0100 Zbigniew Zych wrote:

>Kurde... Krotki kurs Unixa dla M$ Windziarzy :)
>(Windziarze maja sie obrazic!!!! ;)

Po pierwsze obrazam sie.
Po drugie nie za windziarza - ale za to ze ktos mnie za niego wzial.
(jestem OS/2-owcem)

[a propos: to nie byk reaguje wsciekloscia na czerwona szmate, lecz
krowa. Dlaczego w takim razie byk sie wscieka na corridzie? Wscieka
sie ze ktos go wzial za krowe :-)]

>Komputer startuje, po wczytaniu do pamieci jadra systemu Unix zostaje do
>niego przekazane sterowanie (inaczej: uruchomione jadro... :)
>
>Jadro przestawia procesor w tryb chroniony, etc, wirtual memory...
>Na koncu uruchamia pierwszy proces: program /etc/init
>
>Init czyta swoje pliki konfigurujace np. /etc/inittab i:
>1. uruchamia pewne skrypty startowe
> (cos a'la autoexec/config - ale dla calej maszyny)

No i tu jest wlasnie pies pogrzebany.
napisanie per analogiam autoexec/config - nie mowi nic gdyz
config.sys jest ladowany i interperetowany przez cos co mozna
"per analogiam" nazwac "jadrem DOS'a", natomiast autoexec
jest ladowany i interpretowany przez COMMAND.COM, ktory jest
shell'em.
  Wiec nadal nie wiem: init sam interpretuje skrypty? jesli
nie to znaczy ze kaze to zrobic jakiemus shell'owi. Potem

[ciach - tego co potem]

i kiedy uruchamia moj wybrany shell, a jest on inny niz shell
"startowy" to wystepuje to marnowanie zasobow czy nie? Tzn.
pal/e/ta mi sie (lub WAL/E/SA mi sie) po systemie ten pierwszy
shell czy nie? Pisze to zpunktu widzenia faceta ktory ma zamiar
uzywac Linux jednoosobowo. W multiuser - nie ma sprawy, jakis
shell startowy trzeba wybrac, a trudno zmuszac wszystkich
uzytkownikow do akceptacji wyboru dokonanego przez admina.

Grego

Gregorio Kus Grego_at_RMnet.it G.Kus_at_agora.stm.it