Re: Unix dla Windziarzy :)

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 05 Oct 1995 - 22:30:25 MET

Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT) wrote:
: Wiec nadal nie wiem: init sam interpretuje skrypty? jesli
: nie to znaczy ze kaze to zrobic jakiemus shell'owi. Potem

: [ciach - tego co potem]

: i kiedy uruchamia moj wybrany shell, a jest on inny niz shell
: "startowy" to wystepuje to marnowanie zasobow czy nie? Tzn.
Sorry, ale jesli tego nie wiesz, to po prostu nie przeczytales uwaznie listu
Zyzia. Odpowiedzi brzmi oczywiscie NIE. Bo TWOICH shelli nie uruchamiaja
skrypty startowe typu rc.local, tylko program /bin/login, ktory NIE JEST
startowany przez te skrypty. Kiedy Ty sie logujesz, to skrypty startupowe
systemu (i shelle, ktore wykonywaly te skrypty) juz dawno sie zakonczyly.
Jesli chcesz bawic sie Unixem, to najwyzsza pora zaczac rozrozniac start
SYSTEMU od startu SESJI uzytkownika - w MS-DOS te pojecia sa tozsame, nie wiem
jak w OS/2, ale w Unixie to naprawde 2 rozne rzeczy.

: pal/e/ta mi sie (lub WAL/E/SA mi sie) po systemie ten pierwszy
: shell czy nie? Pisze to zpunktu widzenia faceta ktory ma zamiar
: uzywac Linux jednoosobowo. W multiuser - nie ma sprawy, jakis
Zmartwie Cie - jak uzywasz swojego Linuxa sam, to tez uzywasz go w trybie
multiuser :-) W tryb single user Unixa stawia sie tylko w celu
przeprowadzenia opracji typu "maintenance" np. formatowanie dyskow albo
backup partycji systemowej.

: shell startowy trzeba wybrac, a trudno zmuszac wszystkich
: uzytkownikow do akceptacji wyboru dokonanego przez admina.
A niby dlaczego trudno? 8-) My tak wlasnie robimy w UCI AGH :^) Zareczam,
ze tak jest latwiej niz pozwolic uzytkownikowi wybrac sobie dowolny shell
(np. /usr/gnu/bin/perl...) a potem odpowiadac bez konca na pytania typu
"A dlaczego mi nie dziala [...] ??"

--
                       Szymon Sokol -- Network Manager
U    U M     M M     M University of Mining and Metallurgy, Computer Center