Re: Unix dla Windziarzy :)

Autor: Raphael Posmyk (raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de)
Data: Thu 05 Oct 1995 - 23:21:42 MET

In article <199510051631.RAA06058_at_malcolm.rmnet.it>
from 5 Oct 1995 17:30:50 +0100
Grego_at_RMnet.IT (Gregorio Kus) wrote:

> Wiec nadal nie wiem: init sam interpretuje skrypty? jesli
> nie to znaczy ze kaze to zrobic jakiemus shell'owi. Potem

init czyta plik /etc/inittab (bez uzycia jakiegokolwiek
shell'a (albo shell'u). Natomiast aby uruchomic skrypty
zawarte w /etc/inittab potrzebny jest shell (cos musi
do cholery interpretowac te skrypty).
Jaki to ma byc shell, mowi tzw "magic number" - pierwsza
linijka w skrypcie np. #!/bin/bash - dla bash'a
#!/bin/tcsh dla tcsh'ella. Po wykonaniu skryptu shell
znika (z listy procesow).

>[ciach - tego co potem]

>i kiedy uruchamia moj wybrany shell, a jest on inny niz shell
>"startowy" to wystepuje to marnowanie zasobow czy nie? Tzn.
>pal/e/ta mi sie (lub WAL/E/SA mi sie) po systemie ten pierwszy
>shell czy nie?

Paleta sie po tabeli procesow, czyli istnieje tam jako wystartowany
proces. Aczkolwiek, jezeli go nie uzywasz, otrzyma on od systemu
(kernel/scheduler) status "sleeping" i nie bedzie zuzywal
czasu procesora (nie marnuje zasobow).

Rafal

| Raphael Posmyk (Hamburg, Germany) |
| "... carpe diem, quam minimum credula postero..." (Horatius) |
| Please send/reply all to raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de |