Re: Pytanie typu "PLYTA I PROCESOR"

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Thu 28 Sep 1995 - 20:56:11 MET

Heya,

Marcin Wilk napisal(-a) :

> - procesory AMD DX4 - nie dosyc, ze czesc plyt nie potrafi sobie
> poradzic z ustawieniem pracy 2x/3x wedlug naszych zyczen (wersje z
> cache L@ WT), to jeszcze dla wersji WB (Enhanced) przydaloby sie
> wykorzystac mozliwosci nowego rodzaju cache.

Tyle ze WB i Enhanced to nie dokladnie to samo. WB to tryb write back na
cache internal zas tryb enhanced oznacza (m.in) rozne drzemanie i inne
extra bajery.

> Poza tym:

A na pewno Twoja plyta moze tyle z siebie dac? Znane mi stare modele mialy
zaszyty kwarc, co troche utrudnia takie numery.

> _Slyszalem_ ze nie jest wart, ale to opinia z trzeciej reki.

No to masz opinie z pierwszej reki: NIE JEST WART (przynajmniej jesli brac
pod uwage stosunek wydajnosc/cena).

> Powodzenia - ciekawe jak to chodzi?

Nawet nie uwierzysz jak ladnie. Jest ~~15% lepszy niz DX4/100. Bardzo ladnie
chodzi jako DX3/120 (na 40MHz), czego oczywiscie nie polecam. Jest zgodny z
Linuxem !!!! Bardzo ladnie wstaje, ale wyswietla dosc dziwne predkosci
(~40 BogoMIPSow). Polecam.
Bardzo ladnie chodzi rowniez Cyrix DX4/100, ale jest wolniejszy od
klasycznego DX4/100. Rowniez pracuje z Linuxem.
Aha, rzecz bardzo wazna. Testy przeprowadzalem na plycie ASUS PVI 486SP3 z
cache 256kB i 16MB RAM. Nie gwarantuje ze na innych plytach wyniki beda tak
dobre.

--
Pozdrowienia,
Wojtek