Re: Pytanie typu "PLYTA I PROCESOR"

Autor: Marcin Wilk (mwilk_at_cc1.p.lodz.pl)
Data: Thu 28 Sep 1995 - 18:43:25 MET

> [...]
> Cache Acceleration) ktory to system wydaje sie byc wlasnym wymyslem
> Ocean'a (nawet opisano to w ktoryms numerze ENTER z ubieglego roku). Jest
> chyba calkiem szybka (Sysinfo 8.0 daje CPUScore 108 oraz 149 kiedy
> procesor jest puszczony na 66Mhz). Na plycie jest gniazdo ZIF-3.
> Podrecznik uzytkownika nie wspomina nic o przelaczniku 5/3.3V ani o
> innych mozliwych predkosciach pracy niz 25/33MHz (byc moze sa jakies
> nieudokumentowane funkcje, ale nie probowalem wykrzesc z plyty np. 40
> MHz, bo procesor moglby tego nie zdzierzyc...).

Taka mala prywatna uwaga: nie lepiej byloby pomyslec o wymianie calej
plyty glownej, a nie tylko o dopasowywaniu nowego proca do starej?
Wiem, wiem... pieniazki, ale...
Nie zapominaj, ze nowsze procesory zaczely sie sie od pewnego czasu
dopominac o rozne dziwactwa np:

 - 3 volt - w wiekszosci przypadkow jest to konwerter wmontowany w plyte, a
dokupywanie specjalnych konwerterow/nakladek na gniazda 5V jest zazwyczaj
(nie lubie slowa "zawsze" ;-) przeplacaniem;

 - procesory AMD DX4 - nie dosyc, ze czesc plyt nie potrafi sobie
poradzic z ustawieniem pracy 2x/3x wedlug naszych zyczen (wersje z
cache L@ WT), to jeszcze dla wersji WB (Enhanced) przydaloby sie
wykorzystac mozliwosci nowego rodzaju cache.

Poza tym:

 - VLB - chyba Twoja taka jest? - a moze od razu przy okazji PCI,
ale to nie musi byc wazny argument (co zrobic ze starymi kartami itp...)

 - obsluga duzych dyskow - nie sadze, zeby BIOS z 1992 mial obsluge LBA i
dwu kanalow IDE, a przydaloby sie

> 1) 486DX4/100(120) - czy mozliwe jest uruchomienie go z konwerterem
> 5/3.3V? (Btw.: A jak w ogole takie cudo wyglada?? Czy wsadza sie to-to
> pomiedzy ZIFa a procesor ???). Przypuszczam, ze moja plyta nic nie wie o
> potrajaniu czestotliwosci procesora....moze by jednak sprobowac puscic go
> jako 2*50=tez 100 MHz

O tym wlasnie pisalem powyzej... same klopoty

> 2) W manual'u do plyty jest napisane, ze jest ona "P24T-ready". Zapewne
> wiec nie byloby problemow z wstawieniem z dziure Pentium Overdrive. Ale
> czy 83MHz chip jest warty swej ceny ???

_Slyszalem_ ze nie jest wart, ale to opinia z trzeciej reki.

> 3) M1sc (Cyrix 5x86/100)- ten wyglada najciekawiej,

Powodzenia - ciekawe jak to chodzi?

> Coz nie chcialbym zbyt dlugo zwlekac, bo wkrotce ;) koniec semestru, a
> trzeba go bedzie przeciez jakos zaliczyc (tzn. w tym roku).

 Ech, studia! Pozdrowienia

> Z gory dziekuje
> i pozdrawiam
> ---Kuba likus

:-) Ja tez pozdrawiam

> Kuba Likus
> Kuba_at_novell.arch.pwr.wroc.pl

|      /\/\.\/\/.           Internet: mwilk_at_cc1.p.lodz.pl      |
|     Marcin  Wilk                    mwilk_at_zsku.p.lodz.pl     |
|             Student of Technical University of Lodz, Poland  |