Re: losy kolekcji

Autor: Andrzej Pełka <U238_at_wp.pl>
Data: Mon 27 Aug 2007 - 22:20:30 MET DST

Użytkownik "Tomek Praszkier" <pra_tomek@poczta.onet.pl> napisał
w wiadomości news:mailman.457.1188244645.423.mineraly@man.lodz.pl...

> Sprawa przyszłości zbiorów jest chyba dość zróżnicowana.
> Wydaje mi się, że są dwie podstawowe postawy, z których
> wynikaja dwa modele rozwoju sytuacji. [...]

Rysuje mi się jeszcze jedna alternatywa dla ziemniaków, czy też
okazów nienajwyższej jakości - niechby trafiały do szkół. Czasem
łapię się na myśli, ze gdybym kiedyś miał takiego "zwariowanego"
nauczyciela, który dajmy na to, na lekcji fizyki zademonstrowałby
mi "trzaskające kamienie", to może dzisiaj byłbym kimś innym niż
jestem i może nie napotykalibyśmy w necie tego rodzaju bzdur:

"Uran. Pierwiastek promieniotwórczy o 20% cięższy od złota
i ponad 4 razy cięższy od żelaza. Czas połowicznego rozpadu,
zwany także czasem połowicznego trwania, wynosi dla uranu
ponad miliard lat. Oznacza to, że z grama uranu po miliardzie
lat pozostanie pół grama, a po następnym miliardzie będzie go
już tylko ćwierć grama. W ten naturalny sposób niebezpieczny
i promieniotwórczy uran zamienia się stopniowo w żelazo".

http://swietoradosci.most.org.pl/php/040309-LEWANDOWSKI-Czernobyl-EK.htm

Tak, szkoła, to nie jest zła myśl...

                                                          Andrzej