Autor: lbkalcyt (lbkalcyt_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 16 Feb 2004 - 13:52:54 MET

Użytkownik kkwasny <kkwasny_at_interia.pl> napisał:
>O mnie pseudo Liwocz
>Mieszkam w okolicy Jasła kolo góry Liwocz którą wlaśnie >penetruje.Mam trochę czasu bo już nie pracuje, jestem chemikiem.

Witam Krajana!!!
Mieszkam wprawdzie w Kielcach, ale pochodzę też z pod Jasła. Też jestem chemikiem (kończyłem Technikum Chemiczne w Jaśle w roku 1977). Zbieram skamieniałości z różnych er geologicznych. W Górach Świętokrzyskich są takie możliwości. Na liście wypowiadam się rzadko, bo większość interesuje się minerałami. Nie zazdroszczę Ci bliskiego otoczenia. Karpaty są zbudowane z typowego fliszu, w którym trudno zachodzą procesy fosylizacji. Niemniej warto pogrzebać. Mnie udało się znależć ładne okazy zwęglonych resztek roślin w starym łomie przy zjeździe z 9-tki do Bóbrki, za Miejscem Piastowym w kierunku Dukli. Warto, abyś nabył gdzieś "Przewodnik geologiczny po Wschodnich Karpatach Fliszowych". Są ciekawe trasy wycieczek wraz z mapkami. Można ją spotkać tylko w antykwariatach lub aukcjach internetowych. Czytałem gdzieś, że w Karpatach, najprawdopodobniej w Zachodnich są ładne kryształy kwarcu, zwane diamentem marmaroskim. Nie zanotowałem miejscowości, a teraz nie mogę znaleźć. Może ktoś z uczestników listy dyskusyjnej słyszał coś na ten temat.

Ludwik B