Autor: kkwasny (kkwasny_at_interia.pl)
Data: Wed 21 Apr 2004 - 21:20:26 MET DST

Witam. Odwiedziłem dziś miejsce o którym piszesz zjazd za Miejscem Piastowym w kierunku Bóbrki mnóstwo skałek warstewek całkiem kruchych troche nazbierałem ale niewydają się jako okazy wogóle nie mogę znaleść jakiegoś okazu więc zbieram takie jakich jeszcze niemam. Potem pojechałem za Dukle do starego kamieniołomu nazbierałem białych krzemianów mają włóknistą budowe są lekkie występują w szczelinach piaskowców ale jeszcze nie zostały przeze mnie zidentyfikowane. Następnia przez Tylawe pojechałem do Olchowca i w góre rzeczki na której w ubiegłym roku była bardzo duża fala powodziowa co porwała samochód i utoneło chyba trzy osoby. Obecnie woda po kosyki ale pozostałości powodzi to mnóstwo kamieni ładnie wymytych szczególnie na zakrętach zasłane dużymi kawałami skał. Dojechałem dość daleko w góre rzeczki w jednym zakolu znalazłem kamieni z zewnątrz koloru żółtawego jak glina poprzeszywane żyłami kwarcu w środku po rozbiciu podobne do litydu w niektórych miejscach bardzo ładne drobniutkie kryształki ładnie wyglądają w powiększeniu x 30 mikroskop kieszonkowy. Poza tym na mój gust nic ciekawego w dodatku ani jednego żeby przyciągał magnes. Nie wiem za bardzo jak poznać skamieniałe drzewo na pobliskich żwirownich których w bliskiej okolicy jest kilka podobno czasem znajdują często są też nawarstwione mułowce. Próbuje szlifować takie droben otaczaki przez tydzień gruchotałem ich w rurze PVC ale nie mają połysku może mi ktoś doradzi czym to polerować. Pozdrawiam Liwocz.