Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Sun 25 May 2003 - 18:38:12 MET DST

Użytkownik "Marek J. Battek" <battek_at_pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości news:3ECE6553.3C793EBC_at_pwr.wroc.pl...

> Dziś byłem w rejonie Miedzianka-Mniszków. [ ] Śladów
> górnictwa bardzo dużo (nie zdążyłem sprawdzić wszystkich
> lokalizacji).

Z mojego pobytu w Mniszkowie (listopad 1998) pamiętam wśród pól rozsypiska (hałdy?) chyba pomiedziowych odpadów (brązowo- ciemnozielone kamienie) W samej wiosce po prawej stronie strumienia, nad łąką w skalistej skarpie dała się zauważyć jakaś szczelina, ale wyglądała jak naturalny otwór jaskini. Z ciekawszych obiektów dostrzegłem w pobliżu niski budynek z czerwonej cegły. Był on całkowicie otoczony jeszcze wyższym wałem ziemnym. Wydaje się prawdopodobne, że kiedyś był tam skład materiałów wybuchowych. Niestety, spędziłem wtedy w Mniszkowie zaledwie parę godzin a to zbyt mało aby miejsce choć trochę poznać. Chyba pora na powtórną wizytę :-)

> Z informacji nt. Poniatowa (Wałbrzych). Podana na mapie
> lokalizacja jest prawie na pewno błędna, natomiast
> prawdopodobnie chodzi o rejon w lesie k. Kozic - byłem tam,
> są różne ślady, natomiast nie wiadomo co jest pozostałością po
> węglu, a co po uranie.

Ot i masz! Nie dalej jak wczoraj właśnie w jakiejś arcyzabawnej książce o poszukiwaniu skarbów na Dolnym Śląsku (na okładce skrzynia czy też beczka z jednym z onych skarbów :-)) znalazłem wzmiankę o wydobyciu rudy uranowej w Kozicach. Książka jest mało wiarygodna, ale pomyślałem, że te Kozice warto by odszukać na mapie. Zaglądam na pl.rec.mineraly i proszę: Nasi już tam są!:-)

                                                      Andrzej.