Autor: Marek J. Battek (battek_at_pwr.wroc.pl)
Data: Sun 01 Jun 2003 - 20:06:50 MET DST

> Z mojego pobytu w Mniszkowie (listopad 1998) pamiętam
> wśród pól rozsypiska (hałdy?) chyba pomiedziowych odpadów
> (brązowo- ciemnozielone kamienie) W samej wiosce po prawej
> stronie strumienia, nad łąką w skalistej skarpie dała się zauważyć
> jakaś szczelina, ale wyglądała jak naturalny otwór jaskini.
> Z ciekawszych obiektów dostrzegłem w pobliżu niski budynek
> z czerwonej cegły. Był on całkowicie otoczony jeszcze wyższym
> wałem ziemnym. Wydaje się prawdopodobne, że kiedyś był tam
> skład materiałów wybuchowych. Niestety, spędziłem wtedy
> [...]

Ten budynek zbadałem,ofotografowałem, i nie wiem do czego służył.
Mógł to być skład materiałów wybuchowych, ale te budowano raczej
ze słabym stropem, by w razie eksplozji cała energia poszła w górę, a tam jest strop żelbetowy. Ale niczego nie można wykluczyć.

Naturalnej jaskini tam nie ma, musiał to być wylot sztolni. Ewentualnie
może to być szczelina skalna, ale to też niezbyt prawdopodobne.

                                        MJB

--
Marek J. Battek
tel. 0-601 722945, ++48/71 3484173