Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Fri 15 Jan 1999 - 16:50:59 MET

Witam!
Dobrze, ze sie wszystko wyjasnilo.

> A tak nawiasem mówiac co myslicie o samej propozycji na temat listy
> kopalnie?
> czy moze lepiej nazwac ja undergand ??????? i dopisac tam wlasnie speologów,
> grotolazów i innych "dziurolazów"?

Musisz wymyslic taka nazwe grupy, zeby sie dosc jednoznacznie kojarzyla z jej opisem.
Underground jest jeszcze gorszy niz kopalnie, bo wtedy do Twojej grupy beda sie zlatywac rozni hackerzy, phreakerzy, cpuny, skini i inni tacy co to uwazaja, ze sa underground i bedziesz musial bez przerwy im uswiadamiac, ze grupa jest nie o tym, az Ci po pol roku takich utarczek puszcza nerwy i sam sie znajdziesz under ground (w doslownym tego slowa znaczeniu). ;))))

Kopalnie tez nie sa najlepsze z wielu powodow, ale najwazniejszy to oczywiscie dwuznacznosc.... Przyjdzie do Twojej grupy gornik chcacy dyskutowac sprawy emerytury lub warunkow pracy w kopalniach i bedzie sie upieral, ze to jest wlasciwa grupa na tego typu dyskusje, no bo przeciez w nazwie grupy jest slowo kopalnie i znowu bedziesz mu musial tlumaczyc..., po czym chwile pozniej pojawi sie kolejny nowy gornik internauta i tak w nieskonczonosc... :)

Moznaby rozwazyc pl.misc.grotolaz (albo pl.rec.grotolaz), ale groty kojarza sie z jaskiniami, a nie kopalniami.

Tu bylby potrzebny jakis neologizm (kopalniolaz? ;)), ale wtedy mialbys na pienku z Miodkiem.

Slowo "wszedolaz" obejmuje zarowno kopalnie jak i jaskinie, ale tez slowo to jest zbyt szerokie i przez to dwuznaczne.

O ile nie bedzie innych propozycji i sam nic lepszego nie wymyslisz, to chyba bedziesz musial zostac przy speleologii, pod to da sie chyba podciagnac (nieco moze na sile) penetrowanie kopaln, przy czym niekoniecznie musi to byc grupa misc, moze byc rec (bo w koncu wiekszosc ludzi lazi tam dla przyjemnosci, a wiec rekreacyjnie, traktujac to jako hobby).

Pozdrowienia
ak