ponoc szkodliwe mleko

Autor: Karol Pilorz <PILORZ_at_hermes.umcs.lublin.pl>
Data: Tue 16 Nov 2004 - 11:00:48 MET

Noooo Kochani,
Nie moge sie powstrzymac.

> poprzez wyplukiwanie wapnia z organizmu. Hm....
>
> http://integra.xtr.pl/teksty/PijMleko.htm
>
> Kropka. Swoja droga tez naleze do tych 80 procent..

Ta kropka nie swiadczy najlepiej o zdolnosci do krytycznje oceny
czytanego tekstu przez autora. Caly tekst przypomina typowe robienie
wody z mozgu podpierajace sie autorytetem prof. Golodupcewa z
Sowieckiej Akedemii Nauk.

Twierdzenie, ze Japonczycy zyja dluzej od Amerykanow bo nie pija
mleka jest absolutnie kuriozalne. Ciekawe dlaczego w Oswiecimiu
ludzie zyli krotko? Przeciez mleka nie pili. A moze jednka
hitlerowcy katowali ich takze przymusowa szklanka mleka?

Nie twierdze, ze mleko jest zdrowe dla kazdego i w kazdym okresie,
ale stwierdzenia w tym artykuliku sa co najmniej demagogiczne.
Inna sprawa, ze udowdnienie szkodliwosci lub pozytywnego wplywu
jakiegos skladnika zywnosci na zdrowie wcale nie jest latwe.

Co innego z scisla dieta McDonalda. Nawet film o tym powstal :-)

Pozdrowienia od codziennego dlugoletniego konsumenta mlecznej zupki
bakteryjnej ze znaczkiem UHT

Ps. Zdaj sie ze dieta Massajow oparta jest glownie na mleku, no
czasami uzupelniaja krwia bydleca, a zyja sobie zdrowo i biegaja
calkiem niezle. W Gruzji w tradycyjnej diecie tez zdaje sie jest
sporo mleka a 104-latek to w tych rejonach jeszcze mlodziak :-)

  | dr Karol Pilorz |
  | Zaklad Metod Chromatograficznych (Chromatographic Method Dept.) |
  | Wydzial Chemii UMCS ( Faculty of Chemistry. MCS University) |
  | pl. M.Curie-Sklodowskiej 3, 20-031 Lublin, POLAND, |
  | fax: (48-81) 5333348, 5333669; tel. 5375614 |