Re: CHEMICZNE OTRZYMYWANIE FLUORU (podsumowanie tematu)

Autor: Tomasz Pluciński <tomek_at_chem.univ.gda.pl>
Data: Tue 16 Nov 2004 - 10:03:32 MET

To przykład, jak nie należy się sugerować potencjałami STANDARDOWYMI. Bo to
nie one decyduja o możliwości zajścia redoks. Inne przykłady:
http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/srebro.htm
Wzmiankuję tam ową reakcję, ale szczegółów nie znałem, dzięki. Dodałem link.
A na marginesie pierwszego listu: przestrzegam przad próbą bezpośredniego
fluorowania. Pierwiastkowy fluor z reguły powoduje kompletną destrukcję
organicznych substratów.
tpl