Odp: Sprzedaż odczynników

Autor: Tomasz Żyguła <thomrt_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 18 May 2004 - 16:01:13 MET DST

Stanisław Popiel napisał:

> Nie wiem, czego się dziwisz, zawsze w chemii wyodrębnianie produktu syntezy
> z mieszaniny poreakcyjnej było najtrudniejszym etapem syntezy.

Niezawsze wyodrębnianie produktu syntezy jest takie pracochłonne.
Często używanym przeze mnie rozpuszczalnikiem jest eter dietylowy i
to nie tylko dlatego że łatwo otrzymać ale że można go doprowadzić
do wysokiego stopnia czystości. Cząsteczka eteru jest bardzo
odporna chemicznie i potrafi przetrwać zarówno Na jak i KMnO4
a nieliczne zanieczyszczenia to potrafią. Poza tym destylowanie
eteru nie wymaga tak dużej ilości energii jak destylowanie innych
odczynników
Natomiast otrzymywanie czystego etanolu jest już mozolne.

>Syntezę kazdy
> zrobić może , ale wyodrębnienie i oczyszczenie produktu - o to, to już udaje
> się tylko Chemikom. Chemikant tego nie zrobi. (porównaj: Muzyk i muzykant).

Mogę rozszerzyć definicje na
Chemik => potrafi przeprowadzić syntezę i przeżyć
Chemikant => też przeprowadza syntezę ale kończy 2 metry pod ziemią

Tomasz Żyguła
thomrt@poczta.onet.pl