Autor: Andrzej (berkel_astat_at_tlen.pl)
Data: Sun 08 Feb 2004 - 23:10:12 MET

Witam wszystkich serdecznie. Niedawno widziałem w TV program w którym padło pytanie czy jeżeli już pije się alkohol to czy lepiej w sensie zdrowiej dla wątroby jest wypić od czasu do czasu kieliszek wódki czy codzień jedno piwo. Na ten temat wypowiedział się pewien profesor z kliniki chorób przemiany materii i wyjaśnił że dobowo wypiecie jednego powiedzmy 5 % piwa ( oczywiście 0.5 litra piwa ) jest równe wypiciu 25 g spirytusu. dosłownie okreśłił to że 0,5 piwa = 25g spirytusu. i mam tutaj pytanie czy ktoś może mi wyjaśnić w jaki sposób to jest przeliczane. Czy może tutaj chodzić o efekt taki jaki otrzymujemy gdy odparowujemy z roztowru o danym stężeniu pewną ilośc rozpuszczalnika i stężenie roztworu zwiększa się o dany %. czy może jest to oparte na innych wyliczeniach. Bardzo prosze o pomoc w tej sprawie.

dziękuję!!

Andrzej Michta