Autor: Stanisław Popiel (popiels_at_wp.pl)
Data: Mon 09 Feb 2004 - 17:18:26 MET

> pytanie czy jeżeli już pije się alkohol to czy lepiej w sensie zdrowiej
dla
> wątroby jest wypić od czasu do czasu kieliszek wódki czy codzień jedno
piwo.

  Obliczenia wykonali inni prawidłowo. Chciałem tylko ostrzec, że wbrew powszechnemu poglądowi - picie nawet jednego piwa dziennie (codziennie) może (ale nie musi) prowadzić do takiego samego uzależnienia alkoholowego jak przy wódzie. Są osoby o szczególnie wysokich predyspozycjach do uzależniania się od alkoholu i te osoby pijąc nawe tylko jedno piwo dziennie, ale codziennie, po kilku latach będą musiały pić tych piw kilka szt. dziennie i albo zniszczą sobie trzustkę (wcale nie wątrobę jak w przypadku wódy), a to kończy się dość szybką śmiercią. Albo zostaną alkoholikami, którym przestanie smakować piwo.

       UWAGA! Piszę te słowa b. powaznie, ku przestrodze osób, które jeszcze nie muszą tego robić codziennie. Właśnie chodzi tu o picie codzienne! Należy robić przerwy choćby kilkudniowe. Znałem dwie osoby, które kiedyś piły 1 piwo codziennie - nie żyją!!

          Proszę nie naśmiewać się ze mnie, bo ja piszę te słowa z całkowitą powagą. Po prostu - szkoda życia!!! Nie przeczę, że piwo jest smaczne, ale nie należy go pić codziennie!!! Piwo jest bardziej zdradzieckim zabójcą niż alkohol robiony ze spirytusu, zwany wódką.

          Pozdrawiam,
  Stanisław