Autor: Mateusz Frydrych (kimar89_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 04 Feb 2002 - 18:24:32 MET

> Czemu: fajna?

Olbrzymia chmura kolorowego gazu robi wrażenie.

> Pewnie bedzie to prowokacyjne, ale stopnie utlenienia beda takie,
> jakie sobie przyjmiesz. I tak nie ma to ZADNEGO wplywu ani na postac
> zapisu rownania reakcji, ani na jej rzeczywisty przebieg. Tak wiec stopnie
> utlenienia ani w HCN ani w KSCN nie sa az tak wazna sprawa...

Wiem o tym, zdaję sobie z tego sprawę.
Ale oczywiste jest, że jeśli nie przyjmiemy standardów, to nie będziemy w stanie przewidzieć ani przebiegu, ani głównych produktów danej reakcji. Dlatego też poszukuję konkretnego, szkolnego zapisu równania takiej reakcji. Sam mogę próbować i wymyślać mnóstwo reakcji ( najprawdopodobniej może się przecież tworzyć KCN, albo żaden cyjanek... ) Rzecz w tym, żeby to uprościć i usystematyzować. Wiem, wiem, to okłamywanie ludzi.... Ale tak mnie uczono i tak pracuję. Gdyby od samego początku wykładano ogólną teorię chemii i stosowano zasady chemii kwantowej do układów makroskopowych ( "Z prawdopodobieństwem X zakładamy, że w tej reakcji wydzieli się to i to, ale NIEKONIECZNIE ), to pewnie rozumowałbym inaczej. A narazie łatwiej iść przez szkołę z końskimi klapkami na oczach...

Mateusz Frydrych
Technikum Chemiczne im Marii Skłodowskiej-Curie. www.chemik.kielce.com.pl

--

Okresl Swoje potrzeby - my znajdziemy oferte za Ciebie!
[ http://oferty.onet.pl ]