Re: [WINNT] Windows 10 Home nie widzi dysku podłączonego do USB

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 10 Home nie widzi dysku podłączonego do USB
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Tue, 26 Mar 2024 19:21:41 GMT
in <news:utuko8$m32$1$Ewa@news.chmurka.net>
user Ewa pisze tak:

> Ponadto ciekawe co i dlaczego zepsuł program HDDScan 4.1, który
> zaczął wykazywać Bad Blocks.

bad sektory to jeden problem a niewidoczność dysku jako urządzenia
usb to najwazniejszy problem bo nie można sie do niego dostać żeby
te bad sektory oglądać i cos z nimi robić.

az tak się nie znam ale mnie to wygląda na zepsucie się interfejsu
usb jak np w pendrajwie lub rozprogramowanie go. Pewnego słonecznego
dnia pendrajw przestaje byc widoczny w po wetknięciuw port i nocusz
rób sobie człowieku co chcesz. Nie mamy pańskiego płaszcza.

Sam zepsułem zcegliłem kilka pendrajwów programami do odblokowania
zapisu więc uszkodzenie oprogramowaniem jest mozliwe. Widac przy HDD
scan coś poszło podobnie źle.

> Po lekturze w internecie, a teraz po wymianie newsów z Tobą,
> jestem ciekawa jak radzą sobie ci, którzy wykonują taki odzysk
> danych zawodowo w przypadku gdy to nie jest przypadek dysku SATA.

tego too nie wiem. Zaleznie jak mocno klient chce tak mocno się zagłębiają w
dysk.

> Napisałeś, że w przypadku  takiej awarii dyski WD są szczególnie
> nieodpowiednie. A jakie są odpowiednie (na przyszłość) ?

tzn ja osobiście nie lubię firmy WD, nie ufam ich dyskom, mam złe
doświadczenia kilka mi padło dawno temu i jej nie kupuję ale to nie
znaczy że jest zła ogólnie.

podobnie nie kupię dysku który jest zintegrowany z gniazdkiem usb.
Najpierw sprawdzam co siedzi w środku. Jesli dysk sata który da sie
wyjąć to kupuje. np takie Verbatim kupowałem kiedyś. w środku były
dyski Toshiba nadal żyją. tfu tfu.

Odkąd chodzę w Anglii na złom komputerowy pokopać nie kupuje już dysków
mechanicznych.
Raz znalazłem z 15 szt moze z 9 było sprawnych w tym WD do rejestratorów kamer
;)

Jest reguła ze lepiej kupić dwa identyczne małe 2TB niż jeden duży 4TB
Dwa naraz nie padną.

Verbatim Store n Go 2TB USB 3.0 Czarny

https://www.ceneo.pl/33070418

https://www.morele.net/dysk-zewnetrzny-hdd-verbatim-store-n-go-2tb-czarny-53177-6281119