Re: [WINNT] Wirtualne Win XP pod Win 10 Home - jak zrobić NAJPROŚCIEJ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Wirtualne Win XP pod Win 10 Home - jak zrobić NAJPROŚCIEJ?
From: Ewa <ED@comp.com>
Date: Sun, 10 Apr 2022 13:39:12 +0200

No dobra, przyjmujemy że zainstalowałas na VB Extension Pack a potem na
działającej maszynie z XP wywołałaś to Guest Addition i się
zainstalowało. Teraz pytanie, gdzie ty szukasz włączenia USB. Z
powyższego opisu widzę że patrzysz w Ustawienia>USB>zaptaszone USB2 na
zarządcy maszyn wirtualnych. A masz popatrzeć na Urządzenia>USB>wybierz
i dołącz to urządzenie o które ci chodzi w uruchomionej *maszynie
wirtualnej*.  Popatrz jeszcze raz na obrazek jaki ci dosłałem - tam masz
Plik, Maszyna, Widok, Wejście, Urządzenia, Pomoc.  Zaglądasz do
Urządzenia>USB i włączasz to o co ci chodzi (czyli twojego pena) o ile
go tam widać.

Wielkie dzięki. Masz rację, nie klikałam na USB w menu Urządzenia.
Podłączyłam pendrajwa, w Urządzenia kliknęłam na USB i mój pendrajw
był na liście. Wybrałam go. Potem weszłam w Mój komputer na XP
i kliknęłam 2 razy na Urządzenia z wymiennym nośnikiem ->
VBox_GAs_6.1.32 (D:). Pokazało się okno: Welcome to Oracle VM VirtualBox
Guest Additions 6.1.32 Setup. WOW!.
Podczas instalacji w okienku Select components to install: tylko pozycja
"Start menu entries" była aktywna i zaptaszkowana. Pozycja  "VirtualBox
Guest Addition..." była zaptaszkowana, ale szara, pozycja "Direct3D Support (Exp..." była niezaptaszkowna i szara. Po kliknięciu na Install zaczęła się instalacja, w trakcie której pokazał się komunikat, że instalowane oprogramowanie nie przeszło testów zgodności z XP (ile razy
to widziała, łza się w oku kręci), więc nacisnęłam "mimo to kontynuuj".
Powtórzyło się to 3 razy, a potem poprosiło o reboot (nacisnęłam Finish).
Wygląda na to, że poszło OK, chociaż to, że VirtualBox Guest Addition...
nie było zaptaszkowane przed uruchomieniem instalacji mnie niepokoi.
W Mój Komputer nie pokazuje się mój pendrjw, ani nie wiem jak skorzystać z udostępnionego folderu. Rano założyłam mój nowy folder w folderze
VM-XP i wtedy od razu jego nazwa była widoczna w Ustawienia
-> Udostępniane foldery. Jednak po zamknięciu i ponownym otwarciu
maszyny już tej mojej nazwy foleru tam nie było widać, tylko napis
Foldery tymczasowe. Tak jest też teraz.
Pewnie jeszcze coś powinnam zrobić, ale na razie nie wiem co.

Pozdrawiam
Ewa