Re: [WINNT] Wirtualne Win XP pod Win 10 Home - jak zrobić NAJPROŚCIEJ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Wirtualne Win XP pod Win 10 Home - jak zrobić NAJPROŚCIEJ?
From: Ewa <ED@comp.com>
Date: Sun, 10 Apr 2022 08:57:56 +0200
Dnia Sat, 9 Apr 2022 16:28:57 +0200, Ewa napisał(a):

*Przed* uruchomieniem maszyny wirtualnej zajrzyj do Ustawień tej maszyny
w sekcji USB. Powinnaś mieć zaznaczone USB2.
Tak było i jest ustawione. Mimo to USB - ani sam port, ani tym bardziej
wpięty pendrajw nie są widoczne.

Podejrzewam że nie zainstalowałaś w maszynie wirtualnej Guest Additions.
Pokop w tym temacie. To zestaw dodatkowych możliwości maszyny w pliku
iso, podpinasz go pod wirtualny napęd analogicznie jak to robiłaś z
plikiem instalacyjnym XP, odpalasz maszynę i uruchamiasz/instalujesz ten
iso. Coś mi chodzi po głowie że masz do tego specjalną opcję w
Ustawieniach czynnej maszyny.

Pokopałam, ale pliku VBoxGuestAdditions.iso (podobno tak powinien się
nazywać) nie znalazłam.
Skąd go ściaąnąć lub jak sprawdzić czy może już się zainstalował razem
z instalacja VM VirtualBox?
Opcji w ustawieniach czynnej maszyny nie widzę.

Z samą instalacja z .iso może być kłopot. Podczas instalowania systemu
XP z .iso wpierw musiałam w oknie Ustawienia -> Pamięć wybrać
Kontroler IDE -> "Brak" i wtedy pokazała się z prawej strony ikonka
płytki DVD, po której naciśnięciu mogłam wybrać plik .iso,a wtedy
w miejscu "Brak" pojawiła się nazwa pl_winxp_pro_iso.iso. Teraz już
pozycji "Brak" nie ma, więc tej metody nie powtórzę.

Pozdrawiam
Ewa