Re: moc na USB

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 05 Jan 2008 - 00:47:02 MET

Dnia Sat, 5 Jan 2008 00:21:16 +0100, Sempiterna napisał(a):

> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> Ano... sprawność przecietnego głośnika jest podobno mniej-więcej taka,
> jak przecietnej żarówki - 5-10 %. Reszta idzie w ciepło.
> Słuchawki mają sprawność znacznie większą (po części też z tego, że
> mniej się rozkurza po drodze) - mnie się udało podłączyć słuchawki
> bezpośrednio do głowicy czytającej w magnetofonie (bez żadnego
> wzmacniacza po drodze) i usłyszałem muzykę. Bardzo, bardzo cicho, ale
> słychać było. Oczywiście magnet w ruchu, bo samo się nie zaindukuje.

Uhm. Ja pierwsze szlify w elektronice zdobywałem stojąc z bratem na
balkonie z czołgowymi słuchawkami na uszach i z wpiętym w krokodylki
długim drutem wraz z germanową diodą. Dźwięk audycji Programu I (długie
fale) generowany przez te niewarte uwagi przedmioty, był dla mnie wtedy
jak głos Boga ;-).

> Przypuszczam, że tu zastosowano coś a-la głośnik tubowy... muszę
> wyciągnąć znowu książkę p. Witorta o głośnikach traktującą i zobaczyć,
> czy i co na ten temat pisze...

Muszę obadać dokładniej. Te górne wysokotonowce to pewnie
piezoelektryki, ale co robi za basowca to jeszcze nie wiem.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/