Re: Blokada klawisza POWER na klawiaturze - czy realne?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 22:41:31 MET DST

** Lawrens Hammond wrote:

> Chwilowo awykonalne...
> Przycisk jest mi zresztą potrzebny. Mam na myśli jego przechwycenie,
> aby "uczłowieczyć" proces zamykania systemu, nawet kosztem
> zwiększenia potrzebnego na to czasu.

Ale to już jest dosyć uczłowieczone - ALT+F4 (kiedy pulpit ma fokus) i
Return, na Macu (i w nowym GNOME zdaje się) jest to sensownie
rozwiązane bo po prostu wybierasz pozycję z menu i wyświetla ona przez
minutę dialog, że system za N czasu zostanie zamknięty - to jest
sensowne podejście, na Linuksie robię "shutdown -t 120 -h" (podpięte
pod alias). Dlatego, że mam wtedy jakieś okno czasu, aby się ewentualnie
rozmyślić z zamykania systemu. :) A w ogóle to nie lepiej hibernować?
Szybciej się podnosi...

> Najgorsze, że naciśnięcie tego przycisku nie dość, że zamyka system
> bezwarunkowo, to jeszcze nie powoduje wyłączenia zasilania, system
> kończy się zamykać z komunikatem "Teraz możesz bezpiecznie wyłączyć
> komputer", wyświetlonym w rozdzielczości 640x480...

Coś masz nie tak, jaki sprzęt (płyta główna).

Możesz w ustawieniach zasilania ustawić aby po wciśnięciu przycisku
zasilania pytał co robić - tak powinno być domyślnie. Pamiętam jak na
uczelni podczas jakiegoś zaliczenia wyłączyłem koleżance obok komputer
tylko dlatego, że sam już skończyłem, a układ mebli był taki, że
pomyślałem, że jej blaszak był moim. ;)

> Nie wiem, czy to da się przemapować.

Jestem zdania, że jeżeli to jest klawiatura zewnętrzna (nie np. w
laptopie - tam są guziki nie należące do standardowego interfejsu
klawiatury).