Re: Blokada klawisza POWER na klawiaturze - czy realne?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Thu 03 Aug 2006 - 00:08:23 MET DST

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> napisał w wiadomości
news:ear2ms$hd$3@atlantis.news.tpi.pl...

> Ale to już jest dosyć uczłowieczone - ALT+F4 (kiedy pulpit ma fokus) i

Nie zrozumiałeś... samo normalne zamykanie owszem, ale właśnie ten
przycisk....

> Return, na Macu (i w nowym GNOME zdaje się) jest to sensownie
> rozwiązane bo po prostu wybierasz pozycję z menu i wyświetla ona przez
> minutę dialog, że system za N czasu zostanie zamknięty - to jest
> sensowne podejście, na Linuksie robię "shutdown -t 120 -h" (podpięte

W rzeczy samej, testowane z Linuxem, działało. Ale nie z przycisku.

> pod alias). Dlatego, że mam wtedy jakieś okno czasu, aby się ewentualnie
> rozmyślić z zamykania systemu. :) A w ogóle to nie lepiej hibernować?
> Szybciej się podnosi...

Ja w ogóle nie wyłączam komputera. Ale czasem trzeba np. kartę nową włożyć,
czy kumpel z dyskiem w kieszeni przyjdzie, to wstawić (a nie mam hotplugowego
SATA), z Hibernacji byłby problem, jak system nagle stwierdzi, że mu się nowa
karta w środku działania pojawiła...

> Coś masz nie tak, jaki sprzęt (płyta główna).

To dlaczego bezproblemowo wyłącza zasilanie, gdy wybrać start-zamknij?
Prędzej ster jakiś.

> Możesz w ustawieniach zasilania ustawić aby po wciśnięciu przycisku
> zasilania pytał co robić - tak powinno być domyślnie. Pamiętam jak na

Najśmieszniejsze, że właśnie takiej opcji nie ma w całym panelu i w żadnej
zakłądce.

> uczelni podczas jakiegoś zaliczenia wyłączyłem koleżance obok komputer
> tylko dlatego, że sam już skończyłem, a układ mebli był taki, że
> pomyślałem, że jej blaszak był moim. ;)

W znajomym biurze, prócz reakcji na przycisk w klawie, ale tam chociaż jakoś
możliwie umieszczony, bo ręka naprawdę musiała by solidnie zadrżeć, ziemia się
zatrząść, aby palec zamiast na ENTER, wylądował na POWER.... w tym biurowym
komputerze z kolei problemem był "kopnik", w kompie tak ustawionym (którego to
ustawienia jestem przeciwnikiem), że prawie każdy przypadkowy ruch nogą mógł
doprowadzić do kopnięcia przycisku POWER, ale nie na klawie, tylko identycznie
reagującego w obudowie.
Teraz, jak tam zagoszczę, to korzystam z kopnika, gdy kompa trzeba włączyć :)
ale już tak jest ustawiony (choć nadal na podłodze), ze już się przypadkowo
nie kopnie.

> Jestem zdania, że jeżeli to jest klawiatura zewnętrzna (nie np. w
> laptopie - tam są guziki nie należące do standardowego interfejsu
> klawiatury).

Spróbuję jeszcze podrążyć temat. Może odpalę coś spod DOSa i zobaczę, czy mi
się jakiś scancode wyświetli. Wtedy wystarczyło by to (pod Windą) przechwycić
i np. przemapować na jakiś skrót klawiaturowy, uprzednio sporządzony...?

--
LH
Zanim ogłosisz w złym miejscu: http://www.usenet.pl/nospam/simple-polish.htpl