Canon vs. HP

Autor: Gmork (gmork_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl)
Data: Sun 02 May 2004 - 14:20:49 MET DST

Zamierzam kupić HP 5150 lub Canon i250. Chodzi mi o koszty eksploatacji, bo
w archiwum znalazłem opinię, że ten drugi jest 2x tańszy przy użyciu
oryginalnych zasobników. Zastanawiam się jakim cudem, bo zasobnik do Canona
to 9 ml, a do HP 19, a w dodatku producenci podają:

Canon czarny 130 str. przy 5% pokryciu
HP czarny 450 str. przy 5% pokryciu

Oryginalny zasobnik do Canona kosztuje 40 zeta, a do HP 100 zeta. Biorąc pod
uwagę powyższe dane, to aby wydrukować 1000 stron, to:

w przypadku HP będę potrzebował 2,2 zasobników czyli koszt 220 zeta
w przypadku Canona wychodzi 7,6 zasobnika czyli koszt 304 zeta

Cały czas mówię o oryginalnych zasobnikach, bo używanie zamienników jest
ryzykowane ze względu na zintegrowaną głowicę w Canonie. Zamienniki Pelikana
są po jakieś 25 zeta, więc różnica w kosztach również niewielka przy w/w
liczbie stron.

--
Gmork