Re: Nowe jadro

Autor: Lech Wiktor Piotrowski <lewhoo_at_fuw.edu.pl>
Data: Wed 12 Mar 2008 - 16:21:02 MET

qrak wrote:

> Wg. mnie to ludzie powinni zbojkotowac ten system i przestac go uzywac.
> Sam mam sentyment do OS/2 i do dzisiaj uznaje go jako jeden z
> najlepszych, o ile nie najlepszy system, ale po co wielbic cos, jak
> producent tego cuda olewa nas userow?

Zbojktowanie tez nic nie da. Przeciez taki bojkot to marzenie IBM.

> [...]
> OS/2, to tak jak inne systemy (np. AmigaOS, BeOS itp) stanie sie kalka
> GNU. Jedyne co bedzie go odroznialo od reszty, to system plikow i jajko,
> ktore notabene na dzien dzisiejszy nie jest juz jakims cudem techniki.
> Cala reszta zostanie zaimportowana z GNU. Nawet architekture nowych
> wersji jajka w OS/2 trzeba bedzie upodobnic do tej jaka jest w Linuksie,
> bo jakos trzeba bedzie importowac np. sterowniki do urzadzen, lub
> implementowac roznorakie uslugi i soft z Linuksa. Powstanie kolejny klon
> linuksopodobny... Nawet KDE w ten wynalazek wklepia, bo po co robic cos

Przy takim scenariuszu, to uzywanie OS/2 faktycznie nie mialoby sensu.
Na szczescie to tylko jeden z wielu mozliwych scenariuszy.

A ja u swoich znajomych linuksiarzy obserwuje od jakiegos czasu
tendencje "szukania nowych dystrybucji linuksa". Z zewnetrznej
obserwacji wynika, ze popularny dystrybucje staja sie juz nierzadko
takim windowso-podobnym dramatem, ze poziom irytacji wzrasta ponad
wczesniej ustalone granice ;)