Re: Nowe jadro

Autor: qrak <aaa_at_bbb.ccc>
Data: Thu 13 Mar 2008 - 00:03:29 MET

Dnia 12-03-2008 o 15:26:00 Adam Płaszczyca
<trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):

> Na razie ciągnę od 10 latek i nie narzekam.
>
> Natomiast zawsze poajwi się jakiś anonimek - trzęsidupek i będzie
> kłapał dziobem.

Do domowego uzytku, dla masochistow jak najbardziej sie ten OS nadaje :)
Co do wspomnianego linuksa, to moja przygoda z nim zakonczyla sie ok
2003r. Moze poklapie jeszcze moim anonimowym dziobem, ale serio-chcialbym
widziec sens we wspieraniu tego trupa, na ktorego nie pisze sie juz
natywnych programow, tylko importuje sie wszystko z GNU. Fakt faktem,
dawno sie nie bawilem tym systemem(zakonczylem na eCS 1.02?), wiec i
nowinek w nim zaszytych nie znam. Moim zdaniem ludzie niezadowoleni z
Linuksa i innych tego typu inicjatyw, powinni sie spiknac i zaczac
opracowywac cos nowego. Uwazam, ze czesc swietnych rozwiazan z OS/2
rowniez by sie tam znalazlo (aczkolwiek dumam co, bo Open Source ma to
wszystko :/). OS/2 przypomina mi AmigaOS, rownie swietnego OS.
Wspomniales, ze Ty uzywasz... Zapewne nawet jeszcze z kilka firm na
swiecie tego uzywa, _bo_musi_... Ale trend jest taki, ze rynek zaczyna byc
dzielony na trzy kawalki i nic juz tego trendu nie zmieni. Pierwszy to
produkty MS (co by o tych systemach nie gadac, zdobywaja rynek i zwiekszac
go beda w kazdej dziedzinie). Drugi to wspomniane Linuksy i pokrewne z
rodziny GNU. Trzecia grupa to niszowe/specjalizowane : OSX, Solaris,AIX
itepe. Nie wymienilem tutaj rynku software do produktow typu komorki,
nawigacja itd, jak i coraz popularniejszych aplikacji/rozwiazan WEBowych
(Google to juz potega swiatowa, z ogromnym kapitalem na reklame/inwestycje
swoich beznadziejnych, ale coraz bardziej popularnych "darmowych"
zabawek). Nawet gdyby OS/2 zostal w 100% rozkodowany/otwarty, to bez
wsparcia DUZYCH firm, jak i producentow hardware nic nie zyska. Nawet
jesli bylby to cud malina super duper system, to bez wsparcia
finansowego/marketingowego NIE MA SZANS.A IBM nie otworzy kodu, z jednej
prostej przyczyny: za duzo wpakowali w Linuksa, by teraz wyrzucac kase na
promocje nieboszczyka, ktory mialby konkurowac z Linuksem.
OS/2 nie ma nawet swojej niszy, w ktora by mogl sie wstrzelic. Rynek
serwerow juz jest opanowany miedzy *BSD/Linux/Windows/UNIX, a rynek
desktopow nadal nalezy do MS, pomimo isnienia Linuksa(wszystkomajacego).
Nawet architektura OS/2 jest juz zabytkowa i niezbyt odpowiada dzisiejszym
czasom...

I to by bylo na tyle klapania dziobem na dzisiaj ;)

--
Pozdrawiam :)