Re: Nowe jadro

Autor: qrak <aaa_at_bbb.ccc>
Data: Tue 11 Mar 2008 - 22:22:33 MET

Dnia 11-03-2008 o 17:58:08 Ninik <ninik@dominik.kei.pl> napisał(a):

> Coś czuję, że to jądro się zlinuksieje mimo wszystko :( Ale oby nie, bo
> jedynie w voyagerze nadzieja.

Wg. mnie to ludzie powinni zbojkotowac ten system i przestac go uzywac.
Sam mam sentyment do OS/2 i do dzisiaj uznaje go jako jeden z najlepszych,
o ile nie najlepszy system, ale po co wielbic cos, jak producent tego cuda
olewa nas userow? Nic nie daly petycje/grozby/prosby/dawanie
tylka/propozycje obciagania itd. IBM nadal ma to w nosie i inwestuje
masakryczna kase w Linuksa. Wlasnie z tego powodu, ze inwestuje w Linuksa,
to dluuugo jeszcze nie ma zamiaru wesprzec rozwoj swojego starego dziecka.
I nie wesprze go nigdy, bo na serwery srednio ten system sie nadaje, a na
stacje klienckie jest juz zbyt malo popularny. Nawet Linux o ktorym
slyszalo conajmniej 50% posiadaczy kompow, nadal uzywa Windowsow i system
ten ma raptem (optymistycznie) kilka % udzalu w rynku. Nawet jesli by juz
rozpracowano OS/2, to tak jak inne systemy (np. AmigaOS, BeOS itp) stanie
sie kalka GNU. Jedyne co bedzie go odroznialo od reszty, to system plikow
i jajko, ktore notabene na dzien dzisiejszy nie jest juz jakims cudem
techniki. Cala reszta zostanie zaimportowana z GNU. Nawet architekture
nowych wersji jajka w OS/2 trzeba bedzie upodobnic do tej jaka jest w
Linuksie, bo jakos trzeba bedzie importowac np. sterowniki do urzadzen,
lub implementowac roznorakie uslugi i soft z Linuksa. Powstanie kolejny
klon linuksopodobny... Nawet KDE w ten wynalazek wklepia, bo po co robic
cos od nowa?

Tak wiec na koniec zapytam sie-komu i po co sluzylby w dzisiejszych
czasach ten wynalazek i po co wspierac cos, skoro nawet sam tworca nie ma
najmniejszego zamiaru choc minimalnie wesprzec?

Zapomnialbym o tym, ze IBM moze by i wsparl ten system, a nawet wypuscilby
go w calosci ze zrodlami, ale cosik mi sie zdaje, ze to byl system
tworzony wspolnie z MS i chyba obowiazuja ich jakies umowy handlowe
(notabene Windows NT to byla zmodyfikowana kopia OS/2). Jesli nawet maja
to na wylacznosc, to mozliwe ze nie chca pozbywac sie patentow i innych
dziwnych praw o ktorych tylko oni wiedza ;)

--
Pozdrawiam M.K.