Re: No i po upgrade.

Autor: RafalZ <rav-z_at_gazeta.pl>
Data: Mon 02 Apr 2007 - 19:09:39 MET DST

Ninik wrote:

> Uwa偶asz, 偶e na inne jest wi臋cej?

Nie robi to na mnie wra偶enia.

> Jeszcze raz Ci m贸wi臋, 偶e bez sensu jest kupowa膰 komputer pod system,

Mo偶e dla Ciebie nie, ale dla mnie tak. Najpierw okre艣lam cele a p贸藕niej
wybieram narz臋dzie do realizacji. To jeden a dwa na Maku chodz膮
wszystkie w miar臋 nowoczesne systemy.

> Ludzie na ca艂ym 艣wiecie
> d膮偶膮 nie do tego by popiera膰 jedynie swoje pomys艂y bo to ogromnie
> kr贸tkowzroczne si臋 okazuje.

Na tym zbijaj膮 pieni膮dze. Okre艣la si臋 potrzeby rynku, zawiera
kompromisy: jako艣膰/wyposa偶enie/cena/wytrzyma艂o艣膰/u偶yteczno艣膰/gabaryty
etc. , przeprowadza kampani臋 reklamow膮 i wio!

>Zrozum, 偶e nawet je艣li rozwi膮zania s膮 w pewien spos贸b lepsze to
> jednak je艣li kto艣 ma na nie patent, robi dziwn膮 licencj臋 itd, to to
> nigdy nie ko艅czy si臋 dobrze.

Wa偶ne by dba膰 o dobro swojej firmy. Z tego si臋 rozlicza szefowstwo.

> Przyk艂ad masz z pierwszej r臋ki jak nawet za
> 15kz艂 nie ma trackpointa w laptopie.

Nie czujesz, 偶e popadasz w 艣mieszno艣膰?

> Do tego pewnie si臋 nie zgodzisz ze
> mn膮, ale design mac贸w ostatnio zszed艂 na psy okropnie i s膮 mocno nie w
> moim gu艣cie

To 偶e s膮 nie w Twoim gu艣cie to OK, rozumiem. Problem w tym, 偶e
uog贸lniasz, 偶e to co nie podoba si臋 Tobie, to nie podoba si臋 wszystkim.
Wiesz kto corocznie zbiera g艂贸wne nagrody za design sprz臋tu
elektronicznego? Poguglaj kto to Jonathan Ive... A po 2 design od kilku
艂adnych lat nie uleg艂 wi臋kszym zmianom.

> (to plaskate z odst臋pami pomi臋dzy klawiszami to ju偶 zupe艂nie
> przypomina mi sedes dos艂ownie w materia艂ach z jakich zosta艂o zrobione).

http://pl.wikipedia.org/wiki/Poliw%c4%99glan
Bardzo wygodne, bardziej ni偶 klawiatura Powerbook G4.

> No i co z tego jak jest kilka modeli w r贸偶nych cenach, jak nie ma
> konkurencji?

Hm?

> W pecetach podobny sprz臋t do Twojego za 15kz艂 kupisz ju偶 za
> 10kz艂,

S艂abo znasz rynek widz臋. Albo 藕le dobierasz marki. Lub uskuteczniasz
kult sk艂adaka.

> Tak czy inaczej w tej r贸偶norodno艣ci mog臋 sobie wybra膰 sprz臋t jaki mi si臋
> 偶ywnie podoba, w jakiej jako艣ci i parametrach tylko chc臋.

O to chodzi.

> Jeste艣
> zdany na sprz臋t od appla, kt贸ry jest coraz gorszej jako艣ci i wygl膮da
> coraz gorzej.

Nie jestem zdany. To m贸j wyb贸r, 偶e u偶ywam tego co chc臋. A opinii dot.
jako艣ci nie wyrabiam sobie na podstawie stron zawiedzionych kilku klient贸w.

> W przypadku konkurencji i pecet贸w z艂y produkt spada od
> razu z p贸艂ek, bo nikt nie kupuje,

Z艂y pieni膮dz wypiera lepszy. Nie fantazjuj tyle :-).

> Tak w og贸le to mog艂em mie膰 MacBook Pro - ale z kilku powod贸w nie
> chcia艂em si臋 w to pcha膰. G艂贸wnym by艂 panel samsunga tak na prawd臋, kt贸ry
> wygl膮da艂 mniej wi臋cej tak:
> http://homepage.mac.com/justspaztik/noisescreen.png

No i? Mam ci tu wyszuka膰 uszkodzone panele konkurencji? Kupujesz w
sklepie to masz 2 letni okres zgodno艣ci z umow膮. Bierzesz u偶ywany i
uszkodzony z艂om by zaoszcz臋dzi膰 par臋 z艂ociszy Tw贸j wyb贸r. Bo chyba nie
sugerujesz, 偶e fotka przedstawia fabrycznie nowy komputer? A nawet je艣li
to poglega gwarancji.

> - do tego niestety mia艂 problemy z pod艣wietleniem. Niestety jako艣ciowo
> idzie w d贸艂 :/

Prowadzisz statystyki awaryjno艣ci laptop贸w Appla czy teoretyzujesz?

> Zyski nie rosn膮 z sprzeda偶y komputer贸w tylko ipod贸w, muzyki i pewnie
> nied艂ugo iphone. Do tego nie musisz mie膰 mac-a.

Nie odrobi艂e艣 dobrze zadania domowego.

> Mnie by bardziej interesowa艂o chyba jednak na odwr贸t - mie膰 mac-a
> zwirtualizowanego,

Raczej nie doczekasz tego. M贸wi艂em Ci ju偶 raz na czym zbijaj膮 interes i
mog臋 jeszcze raz powt贸rzy膰 je艣li zajdzie taka konieczno艣膰. Wi臋c?

> do pewnych test贸w, np gdy pisz臋 co艣 w Javie to
> chcia艂bym zobaczy膰 jakie r贸偶nice mog膮 wyst膮pi膰 pod tym systemem,

A jakie mog膮 wyst膮pi膰 je偶eli i pod Linuksem i pod MacOSX jest ta sama
maszyna wirtualna od Suna?
Pozatym nie odczuwam potrzeby dostosowania si臋 do potrzeb ca艂ego 艣wiata.
Jak kto艣 zechce zobaczy膰 co ja robi臋, niech u偶yje moich lb
kompatybilnych narz臋dzi, 偶eby sprawdzi膰 efekt. Dlatego np. 偶aden filmik
jaki robie, pomimo 偶e mo偶e by膰, to nie b臋dzie nigdy sformatowany w
wolnym divx tylko w komercyjnym QT. Nie masz QT to nie obejrzysz.
Chcesz zobaczy膰 to si臋 dostosuj.

> podobnie jak to jest z Safari, bo jednak troszk臋 r贸偶ni si臋 z pewno艣ci膮
> od konq-errora ;)

Wystarczy si臋 trzyma膰 RFC.

> Da si臋 tak? Wiem, 偶e pod mac-a jest co艣 do wirtualizacji, ale czy co艣
> potrafi osx wirtualizowa膰?

Nie kumam dok艂adnie o co ci tu dok艂adnie chodzi ale:
1) MacOSX wspiera wirtualizacj臋
2) MacOSX nie zainstalujesz na 偶adnej maszynie wirtualnej. Nie licz膮c
paru narz臋dzi, kt贸re odpalaj膮 pierwsz膮 dewelopersk膮 intelow膮 odmian臋 10.4

> Pewnie mo偶na instalowa膰 jakie艣 opendarwiny,

Linuksy, Windowsy etc. Nie wiedzia艂e艣?

> Nie jest uniwersalny.

Znaczy wiesz, 偶e dla mnie nie jest uniwersalny? LOL.

> Jest kilka modeli, kilka firmowych dodatk贸w,
> wszystko dro偶sze od odpowiednik贸w z PC bo nie ma konkurencji raczej.

Nie s膮 dro偶sze od innych wielkiej firmy.

> Efekt jest wi臋c mizerny.

Emanujesz tutaj niewiedz膮 i przypuszczeniami. I tu jest w艂a艣nie problem.
Nie widzia艂e艣, nie u偶ywa艂e艣 ale wiesz :-)

> Przyk艂ad贸w mo偶na podawa膰 wiele, jednym z nich b臋dzie laptop panasonica
> po kt贸rym mo偶esz skaka膰 (toughtbook),

Gdybym potrzebowal laptopa po kt贸rym musz臋 skaka膰 to wzi膮艂bym to pod
uwag臋. Ale jako艣 p贸ki co nie odpowiada mnie i innym noszenie 15 kg
komputera w torbie, b膮d藕 wydawania 20 tys z艂 na sprz臋t.
Zn贸w popadasz w 艣mieszno艣膰.

> innym najnowsze kilkucalowe
> tablety od sonego,

Tablety. Buhahaha... Tego ju偶 nawet MS nie promuje.

> czy nie wspomn臋 ju偶 o wi臋kszych laptopach z kilkoma
> dyskami i rozwi膮zaniami typu raid.

Jako艣 nie widz臋 偶eby w sklepach co 2 model laptopa mia艂 RAID. Bo 99,9 %
u偶ytkownik贸w tego nie potrzebuje.

Bogu dzi臋kuj臋, 偶e nie jeste艣 dyrektorem zarz膮dzaj膮cym w 偶adnej firmie
sk艂adaj膮cej laptopy. By艂y by wielkie, ci臋偶kie i zawiera艂yby nikomu
niepotrzebny sprz臋t.

Gdyby by艂 popyt na takie co艣 o czym piszesz, to ju偶 dawno Apple, DELL,
HP, Lenovo by to oferowa艂o, ale zrozum 偶e nie ma. Nie wyskakuj z maszyn膮
koncepcyjn膮, przemys艂ow膮 lub prototypow膮...

> Tego wszystkiego nie ma,

Bo zrozum 偶e komputer typu laptop to s膮 kompromisy w sprawie X, Y i Z.

> Uniwersalno艣膰 jest na odwr贸t - wybierasz
> sobie co chcesz, jakie chcesz w ka偶dym komponencie i z po艣r贸d szerokiej
> gamy produkt贸w o r贸偶nej jako艣ci. Jeden chce wyda膰 2kz艂 za wolny, ale
> 艣wietny jako艣ciowo komputer inny b臋dzie za to chcia艂 mo偶liwie najlepsze
> parametry i mark臋-krzak. Do mac-a obaj by musieli dok艂ada膰 i nie by艂oby
> wyboru.

I 艣wietnie, podoba mi si臋 ta ideologia. Projekty nie mieszcz膮ce si臋 w
modalnej na 艣mietnik a'priori.

> Te偶 tak wol臋, ale to si臋 ma nijak do hardware, gdzie nikt nie rozdaje za
> darmo laptop贸w.

To mnie te偶 urz膮dza.

> Tzn. co czego nie ma pod wind膮 np?

Wierzysz, 偶e wszystko jest? Tylko zastan贸w si臋 dobrze nad odpowiedzi膮.

> Wiesz 艣rednio w to wierz臋 dzisiaj,
> kiedy mac to tylko taki dro偶szy pecet dla maniak贸w, gdzie dodaj膮 jeszcze
> jaki艣 inny system operacyjny.

Zdaje si臋, 偶e pocz膮tkiem tej dyskusji by艂o poszukiwanie dobrego systemu.
Ale w swoich dywagacjach rozszerzasz temat ju偶 za bardzo...

> Pod PC s膮 specializowane karty, kt贸re daj膮
> mo偶liwo艣膰 pod艂膮czenia np trzech monitor贸w, gigabit color i sprz臋towe
> dodatki do wielu rzeczy (np. glypth antyalising) i to nie m贸wi臋 o niczym
> wielce nowym.

Ale Mac to zwyk艂y PC (kt贸ry ponadto potrafi uruchomi膰 MacOSX), wi臋c o co
ci biega? Sugerujesz, 偶e na nim to nie dzia艂a?

> Mo偶e i wymienisz kilka program贸w, bez odpowiednik贸w cho膰by
> pod wind膮, ale r贸wnie dobrze mo偶na wymieni膰 mas臋 takich kt贸rych nie ma
> pod OSX,

Od tego mam wirtualizacj臋. Dzia艂aj膮c膮 a nie w sferze eksperyment贸w lub
test贸w. Lub tryb natywny. Mam ci zrobi膰 filmik z uruchamiania Visty lub
XP na Maku?

> wi臋kszo艣ci specjalizowanego sprz臋tu nie pod艂膮czysz do nich i
> tak mo偶na wymienia膰.

Dopiero teraz zauwa偶am, 偶e nie masz poj臋cia o tym co piszesz.

> To co mia艂em na my艣li to zupe艂nie jednak co艣 innego - u偶ywasz firefoksa,
> thunderbirda, open office czy czego艣 takiego? (wiem 偶e mo偶esz safari
> itd). Bo je艣li tak to powinno Ci by膰 conajmniej g艂upio, 偶e tylko
> korzystasz z spo艂eczno艣ci open source, a jeste艣 za mo偶liwie najwi臋kszym
> brakiem przep艂ywu w drug膮 stron臋.

U偶ywam TH, czuj臋 si臋 艣wietnie i nie jest mi g艂upio. Za du偶o filozofii w
to wszystko wk艂adasz. Lodowk臋 w domu masz?

> Tak czy siak to mnie dziwi, bo lepsza
> konkurencja na rynku by by艂a, gdyby macowicze si臋 usi艂owali dogada膰 z
> linuksowcami, a nie uwa偶a膰 za lepszych i tylko lepszych.

Nigdy 艂膮czenie pomys艂贸w lub idei nie powoduje zwi臋kszenia
konkurencyjno艣ci. Za to 艂adnie monopolem 艣mierdzi...

> W OS/2 bezpiecze艅stwo le偶y i kwiczy, a nie m贸wi si臋 o tym bo nie ma
> zagro偶e艅 i nikt nie wy艂apuje dziur.

Nie m贸wi si臋 o tym, poniewa偶 tego ju偶 nikt nie u偶ywa.

> Co do tematu to mia艂em co艣 innego na my艣li - masz widz臋 w naturze to co
> Ci ludzie, co kupuj膮 w艂a艣nie np laptopy z serii "samochodowych".
> Fizycznie nie r贸偶ni膮 si臋 od szarych odpowiednik贸w pr贸cz malowa艅,
> kosztuj膮 znacznie wi臋cej, ale posiadacz mimo wszystko czuje si臋 lepszy
> pod ka偶dym wzgl臋dem. A ja Ci powiem dalej, 偶e z milion贸w powod贸w mi si臋
> sprzet appla nie podoba po prostu.

I masz do tego prawo. Nie podoba Ci si臋 Linux, MacOS X ale przynajmniej
nie opowiadaj g艂upot lub bredni.

> Po pierwsze nie mo偶esz go zabra膰 wsz臋dzie, bo to delikatne urz膮dzenie i
> do wi臋kszo艣ci zastosowa艅 si臋 nie nadaje po prostu, a szczerze w膮tpi臋, 偶e
> tachasz go wsz臋dzie tak czy siak.

Wsz臋dzie go tacham. Zaskoczony?

> Po drugie jak tak Ci odpowiada tylko OSX i ich polityka to nie korzystaj
> te偶 w drug膮 stron臋 bior膮c,

B臋d臋 u偶ywal tego co mnie odpowiada -wyrzut贸w sumienia z powodu u偶ywania
TH nie mam. Tw贸rcy TH te偶 nie maj膮 jak wida膰.

> Znajd膮 si臋 zawsze ta艅sze i dro偶sze, ale w przypadku Mac贸w nigdy nie masz
> wyboru - conajwy偶ej pomi臋dzy mniej lub bardziej u偶ywanym, albo z
> oficjalnego lub spadowego z tira 藕r贸d艂a.

Brdnie ponownie.

> Nie kupi艂em IBM-a. Trackpoint jest w innych laptopach jak dell, hp,
> compaq, gateway, siemens, panasonic, toshiba... dalej mi si臋 nie chce
> wypisywa膰 - to tylko szybki search na allegro.

Daj mi linka do stron firmowych.

> Poza trackpointem jest jeszcze masa innego sprz臋tu kt贸rego nie ma w
> mac-ach, ale Ty jeste艣 na nie skazany.

Powt贸rz sobie 100 razy 偶e Mak to PC. 呕e pod PC mo偶na pod艂膮czy膰 wszystko.
Problemem mo偶e by膰 conajwy偶ej obs艂uga sprz臋tu. Nie dzia艂a na Mac to
instaluje Wind臋 lub Linuksa. Czy dotrze do do Ciebie kiedy艣?

Pozatym bardzo mnie ciekawi co ty takiego masz co by nie dzia艂a艂o na
Mac. Mysz PS/2 czy mo偶e 15-letni膮 drukark臋 od HP-ka by centronics?

> Poza tym nie mo偶esz tak jak ja
> kupi膰 sobie czegokolwiek innego ni偶 mac-a.

Niezupe艂nie bo mog臋. To ty nie mo偶esz u偶ywa膰 OSX-a....

> Wiesz mam jednak wra偶enie mimo wszystko, 偶e wi臋cej i wi臋kszych fantyk贸w
> jest gdzie艣 indziej ;)

Ale ja nie jestem fanatykiem. Wbieram tylko lepsze, wygodniejsze,
艂adniejsze.

--
== GG:  2974798 = iChat: rafal.z@mac.com==