Re: GUI Warpa - po prostu rzygac sie chce!

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_usu-n-to.fema.krakow.pl)
Data: Fri 23 Aug 2002 - 21:00:51 MET DST

Jan Gromadzki napisał(a):

> Ale się uniosłeś! No cóż to na co się wściekasz to po prostu moda, skiny
> jak SMS-y (bez wątpienia jednak są użyteczne) to takie popularne ostatnio
> gadżety, dostępne praktycznie dla każdego.

Szkoda tylko, że muszę płacić za coś co nie jest mi potrzebne. Przecież
to jest chore aby przeglądarka internetowa wymagała zegara 1GHz i 512MB
pamięci :-( Poza tym, argumentacja że WPS jest zły bo nie ma "skinów"
jest chora.

> [...]
> bezkonkurencyjny, jeśli chodzi o funkcjonalność (choć poważnie ogranicza
> ją brak natywnych aplikacji). Być może tylko - jeśli chodzi o produkty
> normalnie dostępne na rynku - NextStep, piękny postscriptowy GUI autorstwa
> Stive'a Jobsa (szef Apple'a) może się z nim równać, ale tego na pewno nie
> wiem, bo widziałem go tylko z daleka. Problem w tym, że większości ludzi
> ta funkcjonalność po prostu nie jest potrzebna do tego co robią na
> komputerze i może jest właśnie zbyt logiczna i użyteczna dla tej
> większości, która chce mieć po prostu taki system jak inni, czyli wiadomo

Ludzie po prostu nie mają pojęcia w jaki sposób powinno działać dobre
GUI. Widać to choćby po "cudach" na Linuxa. Graficzne szmery-bajery a
funkcjonalność... bleee... Wzorzec to trochę logiki okrojonej obsługi z
Windows + szpanerska grafa.

> Warto mieć na uwadze fakt, że Mozilla dopiero co osiągnęła poziom wersji
> 1.0, dla procesorów szybszych od 1GHz i pamięci >512 MB ten soft to chyba
> nie problem. Piękna może nie jest, ale to chyba nie zajmuje najbardziej
> developerów, no i da się zmienić, jak sam zauważyłeś :). Moim zdaniem jest
> raczej coraz lepsza.

Rzeczywiście, postęp jak cholera... Wydajność komputerów rośnie
wykładniczo, wydajność zestawu hardware+soft rośnie logarytmicznie lub
nawet spada :-/

--
Wojciech Gazda