Re: GUI Warpa - po prostu rzygac sie chce!

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_usu-n-to.fema.krakow.pl)
Data: Fri 23 Aug 2002 - 21:20:23 MET DST

Grzegorz Szyszlo napisał(a):

> [...]
> definiuje dostep do dzwieku. i tak jest z wieloma innymi rzeczami.
> tak jak w WPS okreslasz skrot do np. programu, tak
> w unixie okreslasz plik specjalny, pod ktorym program jest ukryty.
> mozna by rzecz, w unixach plik jest praktycznie traktowany
> jak obiekt. wielka szkoda ze nie ma to odzwierciedlenia
> w desktopie, taki WPS bylby czyms wspanialym, ale nie jest.
> pierwotnie tworcy KDE cos takiego chieli stworzyc, nawet gdzies
> to napisali. ale zwatpili, wielka szkoda. z kolei prace nad GNOME
> sa zbyt slabo posuniete, by siegnac WPS-owi do piet.

Przez obiekt rozumiem w tej dyskusji coś co ma pewną funkcjonalność, z
której można korzystać tworząc np. obiekt potomny. Plik to po prostu
plik. Gołe dane. Trzeba jeszcze oprogramownia, metod, interfejsów...
Całej otoczki...

> w kazdym razie trafia mnie, jak ktos unixa probuje porownywac
> do windowsa. trafia mnie tez jak ktos wywyzsza OS/2 nad unixem,
> po prostu na dzien dzisiejszy oba systemy sa przeznaczone
> do roznych zadan. w OS/2 brakuje mechanizmow autoryzacji
> na stacji roboczej. brak jest tez rozsadnego mechanizmu
> podzialu czasu procesora pomiedzy walczace aplikacje.
> z kolei unixom brak porzadnego desktopu, bo motif jakos sie
> nie przyjal, nad czym tez ubolewam.

Gdzie zauważyłeś wywyższanie OS/2 ponad wszystko? Piszę tylko o WPS,
czyli powłoce graficznej. O jej wadach (np. wieszalność) także
napisałem.

> a to ze winda to wielkie G (Gindows?) chyba wie kazdy z nas.

Pod względem funkcjonalnym coraz mniej. Stabilność poprawia się (pytanie
jakim kosztem, jak długo trwało testowanie wersji beta za pieniądze
użytkowników...). Czas zdjąć klapy z oczu ;-] Pomijam bezpieczeństwo,
wydajnośc bo to jest pod psem :-D

> [...]
> obszaru wyswietlania dla aplikacji uzywajacej Xservera. Trudno
> powiedziec
> co wygra. ale na pewno (i na pewno szkoda) taki WPS na unixy nie bedzie
> zaimplementowany. chyba ze dozyjemy roku 3000 :)

> kto tak powie, jest glupi. Xwindow, czyli konkretnie Xserver sluzy
> wylacznie
> do rysowania tzw. elementow trywialnych. To nie ta warstwa aplikacji.
> Dla uprszczenia mozna powiedziec, ze Xwindow jest takim driverem
> graficznym,
> do ktorego sie podlacza przez TCP lub PIPE.

Świetnie, że się ze mną zgadzasz :-)
Może rzeczywiście trzeba wspomóc GNOME ideologicznie. Z zapatrzenia w
Windows nic dobrego nie będzie :-/

> Oj tak. Dlatego do tej pory uzywam wersji szkapa 3 lub szkapa 2.
> ale zeby autloock lub exploder byl lepszy? z calego serca watpie.

Exploder nie jest lepszy (nie mówiąc o Outleaku). IE promuje niechlujny
kod HTML, nieoglądalny w innych przeglądarkach - niszcząca konkurencję
zagrywka Majkrofona.

> Wojtku. nie rob sobie wrogow :) Jak wszystkim wiadomo, AU-BI-UEM
> polozyl lache na warpie. jesli naprawde chcesz kontynuowac porzadne
> projekty programistyczne, jedyna alternatywa to linux.

To prawda (niestety).

PS. Moim wrogiem możesz zostać tylko ze swojej własnej nieprzymuszonej
woli ;-))) Do niczego nie zmuszam ;-))))))

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */