Re: Problem rozwiązany

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_pg.gda.pl)
Data: Wed 06 Mar 2002 - 22:02:24 MET

On Wed, 6 Mar 2002 17:17:31 UTC, alchemyx_at_uznam.net.pl wrote:

> Hejka!
>
> Udało się w końcu przebrnąć przez instalację, a źródłem problemów było wiele
> czynników:
>
> 1) W biosie opcja Boot to OS/2 > 64 MB ram była wyłączona (a myślałem, że ją
> włączyłem)

A to kolejna ciekawostka, bo ta opcja to relikt i w zasadzie powinna
być wyłączona dla wszystkich wersji warpa. Prawdopodobnie będziesz
musiał ją wyłączyć, gdy zainstalujesz jakiegoś fixa.

> 3) poprawki IBMa dla IDE CD były skopane przez co nie widział cedeka
> 4) poprawka dla dysków większych inż 8,4 GB spowalnia BARDZO instalację
> przez co sprawiał wrażenie jakby się zawiesił.

Generalnie, skoro masz już system zainstalowany, to możesz zamienić
sterowniki IBMa (ibm1s506 i do CD) na ich odpowiedniki danis506 i
daniatapi. Znajdziesz je na http://hobbes.nmsu.edu a po instalacji
będziesz miał spokój z dyskami do 4TB włącznie (a może to było 2TB).

> Ogólnie udało mi się odpalić ręcznie FDISKa i założyć partycję. Wydaje mi
> się, że będzie dobrze. Teraz mam jedno pytanie - czy muszę zakładać partycje
> dwie, czy może zostać na jednej i mogę w ogóle nie instalować boot managera?
> Mam swój z Linuxa i nie potrzebuję następnego ;]

Nigdy nie używałem innego BM niż OSowy, ale teoretycznie lilo powinno
wystarczyć, jeżeli przekaże do systemu podczas jego ładowania poprawną
literkę.
Jeżeli dopiero jesteś na etapie partycjonowania, i jeszcze nie
zainstalowałeś systemu, to najlepiej od razu wymień na dyskietce
ibm1s506 na danis506 (przemianowując tego ostatniego) do config.sys na
dyskietce dodaj linijkę:
set copyfromfloppy=1
Gdyby na dyskietce brakowało miejsca, to możesz pousuwać jakieś
egzotyczne sterowniki do SCSI.

Marek