Re: Fwd: [OS/2News] osFree Technology Preview

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 21 Feb 2002 - 14:35:45 MET

Wojciech Gazda wrote:

> Jesli masz podrzuc adres gdzie moznaby przeczytac o HURD-dzie.

http://www.debian.org/ po lewej jest search, wpisz HURD.
a konkretniej
http://www.ddj.com/documents/s=878/ddj0012a/0012a.htm

> Osobiscie sklaniam sie ku mikrokernelowi.
> osFree mimo wszystko nie jest pisaniem od zera - w tej chwili jest tam
> kernel wydobyty jakos z IBM-a. Jednak postawa tych ludzi jest troche
> dziwna: zadalem niewygodne pytanie dotyczace PM-a. Okazuje sie, ze jak
> na razie nie ma skad wziac ani kodu PM-a ani WPS-a, podprojekt majacy na
> celu klonowanie tegoz nie jest jakos w osFree brany pod uwage...

no coz. przeciez to co najlepsze w OS/2 to wlasnie PM i WPS.
teoretycznie KDE for Linux mialo w zamierzeniach dac cos, co zawiera
w sobie PM i WPS. Ale jakos tego nie widze, boza wieloma kolorowymi
bajerkami i zapchanym systemem.

> Sytuacja moim zdaniem wyglada tak:
> - jest kernel OS/2,
> - jest HURD,
> nie ma zas calej OS-owej reszty, ktora trzeba by chyba napisac od zera.
> Na jedno wiec wychodzi z czego sie wystartuje...

ja bym tam olal kernel OS/2. robote trzeba zaczac od ..........
............. no wlasnie. od zrobienia czegos co da nam
WPS-a pod innym systemem. Wspomnialem o KDE. ale projekt KDE
idzie w maliny. trzeba naprawde poteznej maszyny ktora by KDE uciagnela,
podczas gdy WPS zadowalal sie 16MB ramu z cala reszta.
jest tez cos takiego jak GNOME. Niestety ten projekt jest w powijakach.
troche rzeczy dziala, ale to wciaz za malo.