Re: Fwd: [OS/2News] osFree Technology Preview

Autor: MPSC NewsGateway-MPSCSN1 (MPSC_NewsGateway-MPSCSN1_at_email.mot.com)
Data: Thu 21 Feb 2002 - 17:17:46 MET

Grzegorz Szyszlo wrote:

> http://www.debian.org/ po lewej jest search, wpisz HURD.
> a konkretniej
> http://www.ddj.com/documents/s=878/ddj0012a/0012a.htm
Dzieki.

> [...]
>
> ja bym tam olal kernel OS/2. robote trzeba zaczac od ..........
> ............. no wlasnie. od zrobienia czegos co da nam
> WPS-a pod innym systemem. Wspomnialem o KDE. ale projekt KDE
> idzie w maliny. trzeba naprawde poteznej maszyny ktora by KDE uciagnela,
> podczas gdy WPS zadowalal sie 16MB ramu z cala reszta.
> jest tez cos takiego jak GNOME. Niestety ten projekt jest w powijakach.
> troche rzeczy dziala, ale to wciaz za malo.

Wlasnie... Zaden (IMHO) window manager z Linuxa nie idzie w kierunku
jakiejs spojnej, wewnetrznej logiki. Jest to albo mechaniczne kopiowanie
Windows (KDE) albo nasycanie desktopu zbednymi bajerami (GNOME).
Wszystko na zasadzie pączkowania...

Nie ma natomiast rzeczy takich jak:
- GPI/GDI - standardu "rysowania" na roznych urzadzeniach: ekranie,
  drukarce i pamieci,
- Standardu drag&drop, schowka,
- Standardu obslugi obiektow desktopowych (wlasnie WPS),
- I innych, ktore mi w tej chwili wylecialy z glowy...

Dosc narzekania - tak czy siak trzeba bedzie cos zrobic. Byc moze, w
fazie wstepnej, pisanie klona open source PM/WPS w oparciu o kernel OS/2
byloby latwiejsze... Pozniej ewentualnie przeniesienie na cos innego.
Pytanie tylko, czy ktos by pisal aplikacje Linuxowe pod takie GUI? :->

Wojciech Gazda
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.comp.os.os2