Re: Fwd: [OS/2News] osFree Technology Preview

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Wed 20 Feb 2002 - 21:36:20 MET

Grzegorz Szyszlo napisał(a):

> [...]
> podsumowujac. widze takie najwazniejsze zalety stosowania HURD-a :
> 1. rozwoj tego kernela (w tej chwili jest juz nawet uzywalny,
> co ciekawe w dystrybucji linux debian)
> 2. praca na mikrojadrze (emulator os/2 mozna tez zrobic jako
> task tego mikrojadra)
> 3. do mikrojadra mozna dopisac moduly odpowiedzialne za
> obsluge grafiki, zeby nie bylo historii typu directX z windy
> 4. mozliwosc pracy na kernelu unixopodobnym. juz w tej chwili
> wiele aplikacji OS/2 bazuje na EMX, a ten jest emulatorem
> [...]

Jesli masz podrzuc adres gdzie moznaby przeczytac o HURD-dzie.

Osobiscie sklaniam sie ku mikrokernelowi.
osFree mimo wszystko nie jest pisaniem od zera - w tej chwili jest tam
kernel wydobyty jakos z IBM-a. Jednak postawa tych ludzi jest troche
dziwna: zadalem niewygodne pytanie dotyczace PM-a. Okazuje sie, ze jak
na razie nie ma skad wziac ani kodu PM-a ani WPS-a, podprojekt majacy na
celu klonowanie tegoz nie jest jakos w osFree brany pod uwage...

Sytuacja moim zdaniem wyglada tak:
- jest kernel OS/2,
- jest HURD,
nie ma zas calej OS-owej reszty, ktora trzeba by chyba napisac od zera.
Na jedno wiec wychodzi z czego sie wystartuje...

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */