Re: Jak zamienic partycje primary na logical?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 26 Jan 2001 - 09:52:46 MET

Jan Stożek wrote:

> Ja mam nieco inaczej:
>
> 1. Primary BOOT MANAGER
> 2. Primary Windows
> 3. C: Primary HPFS (OS/2 boot)
> 4. E: Logical HPFS OS/2 data
> 5. F: Logical HPFS OS/2 software
> 6. G: Logical HPFS aux
> 7. : Logical Type 83 linux
>
> D: brakuje, bo jest to partycja primary na drugim dysku. (VFAT).

Ja zeby zaoszczedzic sobie nerwow itp, na kolejnych dyskach stosuje
wylacznie partycje logical. chyba ze to partycja linuxa, wowczas
jak jest miejsce w tabeli, stosuje primary :)

> W ten sposób każdy system jest ukryty przed pozostałymi (partycji
> Windows i OS/2 po prostu nie montuję pod linuksem),

ale .... one spokojnie dadza sie zamontowac, mimo ze maja nieprawidlowy
typ partycji :)

> różne systemy mają
> jedynie dostęp do wspólnych danych (dysk D:), a do tego osiągnąłem
> chyba dość wysoki poziom bezpieczeństwa w razie padu.

fakt, to bardzo dobre rozwiazanie. chociaz ja w linuxie staram sie miec
dostep do wszystkiego. a jesli ma byc bezpieczne w razie padu, to
montuje
w trybie read-only i po krzyku.