Re: Testy systemow w magazynie Chip

Autor: Rafał Zawiślak (rafalz_at_box43.gnet.pl)
Data: Sun 07 Jan 2001 - 12:43:54 MET

Piotr Grzybowski napisał(a):
> firmy odchodza nie same z siebie. to wina ibma.

I tu dochodzimy wg. mnie do merituum. Krzywdzi nas nie marketing
Microsoftu, ale dyletanckie podejście firmy, która na nas zarobiła. Tak
naprawdę to OS/2 przegrał wtedy, kiedy IBM zaczął myśleć nad porzuceniem
systemu. Swego czasu przeglądałem archiwum tej grupy. I to co mnie
zirytowało najbardziej to fakt, że już w 96 roku, jeden z grupowiczów
zalecał ściąganie nowej wersji Netscape bezpośrednio z serwera IBM.
Badali zainteresowanie. Już w roku 96 stawiali na nim krzyżyk.

> skad on wie o czym chca ludzie!? nie pisze o tym o czym chca ludzie,
> tylko o tym o czym pisza "wszyscy", i o tym czego "wszyscy" uzywaja,
> ten cholerny mit o tym ze windoze jest wszedzie i ze wszystko pod
> to jest i ze jest wspaniale jest wlasnie podtrzymywany przez prase,
> telewizje i przez inne srodki. Prawda jest taka, ze bez marketingu
> windoze by umarlo, tak samo jak bez praktyk monopolistycznych firmy
> ktora je promuje, bo nie jest sie wstanie obronic samo, bo to nie jest
> system operacyjny.

Być może i masz rację. Ale spójrz sobie na nagłówki [nie trzeba nawet
treści czytać] listów na pl.comp.os.win95. Dla windziarzy PRAWDZIWYMI
problemami są "jak wstawić podpis w Outloku pod tekstem" - dyskusja na
100 listów czy np.: jak zmienić domyślną fomę odpowiedzi maliera z
"Użytkownik napisał w wiadomości" na np.: "Ktoś taki to a taki nabazgrał
w wiadomości".
Naprawdę dla nich jest to problem!

> tak. swiete slowa. moze nie pomoze to zbytnio, a moim zdaniem nic -
> bo jak koles dosataje kase za pisanie o windoze od producentow
> oprogramowania i sprzetu (bo do windoze potrzeba sprzetu o 5 generacji
> lepszego) to i tak nie bedzie pisal o osie.

Według mnie do zainteresowania wystarczy jeden pożądny artykuł. Trzeba
pilnować by wszystko poszło w dobrym kierunku.

> Ludzie _SA_ zainteresowani, ale niestety sa zniewoleni przez innych
> (jest taka grupa szczegolnych matolow, ktorzy najpierw sobie wmowili
> ze windoze jest swietne, a teraz wmawiaja innym) przez srodki masowego
> przekazu, przez brak informacji itp.. najgorsze jest to ze sa nawet tacy,
> (pewnego rodzaju masochisci) ktorzy wiedza ze windoze jest do niczego
> a i tak go urzywaja.

Linux wydaje się systemem zbyt trudnym, BeOS zabaweczką [notabene już
chyba nie rozwijanym - producent wybrał inteligentne lodówki i
mikrofale], QNX bez softu a o Warpe wiedzą tylko tyle że był. To
ostatnie trzeba zmienić.

> Wydaje mi sie ze masz racje ze informacje sa potrzebne, nie wiele to
> da, ale to jest wazne.

Dlatego że my, użytkownicy musimy odwalać robotę za producenta systemu.
My musimy go reklamować.

> test w chipie, to BARDZO wazna sprawa. nie da sie oszukac nikt, kto
> zobaczy jak zachowuje sie os/2 w zestawieniu z windoze... tylko zeby
> nie przekrecili tego testu (nie zdziwilbym sie).
> Jesli juz bedzie cos wiadomo, to napisz. Wrzuc na liste adres naczelnego
> napiszemy do niego wszyscy.

Sądzę, że napisanie do naczelnego także wiele może nie zmienić, bo w
najlepszym wypadku może nie odpowiedzieć na twój list i sprawa jest
zamknięta.
LEPIEJ niech dowiedzą się o tym ludzie. Jeżeli coś zchrzanią, napiszmy
wszyscy na wymienioną przeze mnie grupę dyskusyjną dotyczącą artykułów w
Chipie.
Tam muszą odpowiedzieć [jest presja ze strony uczestników o odpowiedź
nawet na największe błahostki].

> nic. prawdopodobnie tyle samo co co innego, chip olewa osa, ale warto
> sprobowac najpierw wg Twojego pomyslu, potem wg mojego, jak Twoj (oby sie
> tak nie stalo) nie wypali.

Umowa stoi.

--
pozdr.