Re: Testy systemow w magazynie Chip

Autor: Piotr Grzybowski (merlin_at_warhead.ii.pl)
Data: Sat 06 Jan 2001 - 20:21:06 MET

On Fri, 5 Jan 2001, [iso-8859-2] Rafał Zawiślak wrote:

> [...]
> opisywania kolejnych bajerów nowych okienek, poświęcono nieco miejsca
> konkurencji, w tym OS/2. Wypowiadał się jeden z managerów IBM-a
> [odpowiedzialny za system OS/2 w Polsce], i stwierdził że IBM nie
> konkuruje z MS w dziedzinie systemów domowych ani serwerów dla
> małych/średnich firm gdyż jest to kosztowne [co zresztą widać, słychać i
> czuć, żadna Ameryka]. Pozatym opuszczają nas kolejni producenci
> oprogramowania [wide StarOffice Suna] a przychodzi ich niewielu [ogólnie
> w roku, który minął nie było prawdę mówiąc żadnego krzykliwego
firmy odchodza nie same z siebie. to wina ibma.

> Według mnie nie ma co się obrażać - pisze o tym o czym chcą ludzie.
BZDURA!
skad on wie o czym chca ludzie!? nie pisze o tym o czym chca ludzie,
tylko o tym o czym pisza "wszyscy", i o tym czego "wszyscy" uzywaja,
ten cholerny mit o tym ze windoze jest wszedzie i ze wszystko pod
to jest i ze jest wspaniale jest wlasnie podtrzymywany przez prase,
telewizje i przez inne srodki. Prawda jest taka, ze bez marketingu
windoze by umarlo, tak samo jak bez praktyk monopolistycznych firmy
ktora je promuje, bo nie jest sie wstanie obronic samo, bo to nie jest
system operacyjny.

> Tak naprawdę OS/2 dla większości jest zupełnie nieosiągalny tak samo jak
> sprzęt Apple'a. W znacznej części również niepopularność OS-a jest
> następstwem tego, że system jest postrzegany jako martwy, a osoby go
> używające to jacyś "bagaci hobbyści" [nota bene bardzo ciekawe i jakże
> fałszywe twierdzenie - sam wyznam jestem nauczycielem i stać mnie było
> na niego] itp.
jest nie osiagalny bo wszystko o os2 milczy.
wszystko to jest skutkiem polityki firm...
masz racje ze to nie prawda.

> [...]
> dlaczego wśród testowanych urządzeń nie poruszyliście sprawy sterowników
> dla OS/2"? Jeżeli opisują bootmanagery, można powiedzieć, że nie jest
> prawdą, że Warp używa systemu plików FAT i HPFS bo są jeszcze JFS,
> HPFS386 i tak dalej. Jeżeli piszą "konfiguracja sterownika graficznego
> Linuksie" wymaga wpisania intuicyjnej komendy typu:
> sysconfig -e -T7&d-qa -ty /5 -99-00-12 @ernie
> [polecenie zmyślone od początku do końca], to można bez problemu
> porównać to z prostotą instalacji np. Gradda lub SDD w OS/2. Tak
> naprawdę można doczepić się do wszystkiego.
tak. swiete slowa. moze nie pomoze to zbytnio, a moim zdaniem nic -
bo jak koles dosataje kase za pisanie o windoze od producentow
oprogramowania i sprzetu (bo do windoze potrzeba sprzetu o 5 generacji
lepszego) to i tak nie bedzie pisal o osie.

> Ale samemu już nie mam ochoty zwracać uwagi na takie szczegóły bo zawsze
> wraca zaczarowane "przecież tego nikt nie używa" i prawdę mówiąc jestem
> w tym bardzo osamotniony. Nie chcę by ludzie postrzegali mnie jako
> kompletnego świra, który czepia się przy każdej okazji jakichś
> "błahostek" [w ich przekonaniu].
taaa.. niestety tak to jest. ludzkosc jest bezdennie glupia, jako jeden
organizm, ktorym mozna manipulowac jak sie tylko chce. I w tym microsyft
jest mistrzem.

> [...]
> pisuje/odnosi się do propozycji wielu z redaktorów tej gazety [w tym
> naczelny, który nota bene jest jej moderatorem]. Istnieją grupy
> poświęcone PCKurierowi, Enterowi - zawsze można przecież coś napisać, z
> czegoś się pośmiać [vide Romeo i Julia, głupota Outlooków itp].
> Coś o czymś się więcej mówi staje się bardziej namacalne, ludzie
> zaczynają się tym interesować itd. Samo głupie wstukanie w siga lub
> organizację wpisu "Team OS/2 Polska" z odnośnikiem do strony powinno
> dawać już jakieś efekty [otrzymuję całkiem niemało koresondencji, z
Ludzie _SA_ zainteresowani, ale niestety sa zniewoleni przez innych
(jest taka grupa szczegolnych matolow, ktorzy najpierw sobie wmowili
ze windoze jest swietne, a teraz wmawiaja innym) przez srodki masowego
przekazu, przez brak informacji itp.. najgorsze jest to ze sa nawet tacy,
(pewnego rodzaju masochisci) ktorzy wiedza ze windoze jest do niczego
a i tak go urzywaja.
 Wydaje mi sie ze masz racje ze informacje sa potrzebne, nie wiele to
da, ale to jest wazne.

> Pozatym rozumiem, że za swojego OS/2 daliśmy masę szmalu [bo większość z
> nas kupiła wersje legalne], ale nie powinniśmy [wydaje mi się] dawać
> odpowiedzi "no to masz pecha" jeżeli kogoś nie stać na niego. Powiem
> szczerze - gdybym miał przegrywarkę rozdawałbym swojego temu, kto tylko
> zechce po kosztach przesyłki pocztowej. Ale nie mam i wysłać nie mogę.
:) racja.

> [...]
> [gł. Lecha, p. Leszka Kubraka oraz kilku innych, reszta jakby się nie
> zainteresowała], miałem wysłać info o ew. pomocy do rednacza co
> uczyniłem. Teraz myślę, że mamy bardzo sprzyjający moment na to by
> podnieść sprawę Warpa w obliczu nowości [CP; eCS] oraz skłonić ich do
> rzetelnego przetestowania Warpa. Nie wiem czy się uda ale próbować
> należy. Skoro producent systemu nas olewa [uaktualnienie systemu za
> 1300 zł {Software Choice} jest według mnie próbą udowodnienia, że nie ma
> zapotrzebowania na ten system], to nie widzę powodu byśmy olewali
test w chipie, to BARDZO wazna sprawa. nie da sie oszukac nikt, kto
zobaczy jak zachowuje sie os/2 w zestawieniu z windoze... tylko zeby
nie przekrecili tego testu (nie zdziwilbym sie).
 Jesli juz bedzie cos wiadomo, to napisz. Wrzuc na liste adres naczelnego
napiszemy do niego wszyscy.

> A odnosząc się bezpośrednio do Twojego listu, owszem, możemy im - Ty czy
> ja - wysłać wiadomość "jesteście do d***", ale pytanie co to zmieni?
nic. prawdopodobnie tyle samo co co innego, chip olewa osa, ale warto
sprobowac najpierw wg Twojego pomyslu, potem wg mojego, jak Twoj (oby sie
tak nie stalo) nie wypali.

pg