Dwie karty sieciowe, protoko³y, Novell i

Autor: Grzegorz GRYC (XgYgZ_at_robobat.com)
Data: Mon 19 Jul 1999 - 11:31:31 MET DST

Hej

Najpierw wprowadzenie :

W³a¶nie przepraszam Warpa i mam z tym trochê k³opotów, je¶li chodzi o
konfiguracjê sieci.
Mam w domku sieæ na TCP/IP (adresy typu 192.168.xxx.yyy) i IPX/SPX.
Ten ostatni ze wzglêdu na Novella 4.11 w wersji Free, która mi by³a
potrzebna do ogl±dania i zarabiania pini±¿ków na dokumentacji
(http://www.adrem.com.pl, Novellowcy wiedz±, o co chodzi...).

Komputer ma dwie karty sieciowe (3COM Etherlink III 509 ISA i 3COM
FastEthernet 905B). Z t± drug± by³o trochê k³opotów, ale rozwi±za³o je
(?) wpisanie na twardo adresu MAC w parametrach karty, przynajmniej na
razie mam takie wra¿enie.

Chcia³bym uzyskaæ sieæ peer-to-peer z wind± oraz postawiæ na OS/2
Novella 4.11.
Aha, ten OS/2 to Merlin, na razie bez ¿adnych fiksów oprócz tego od
du¿ych dysków IDE.

A teraz pytania:

1) Chcê zainstalowaæ klienta i share Peer-to-Peer nie na zwyk³ym
NetBIOS-ie, tylko na TCP/IP.
Czy mam instalowaæ TCP/IP i NetBIOS over TCP/IP _razem_, czy tylko to
drugie ?
Mam wra¿enie, ¿e oba, tak ?

2) Je¶li chcê, ¿eby zwyk³y NetBIOS i NetBIOS over TCP/IP mimo wszystko
wspó³istnia³y na jednej karcie, wygl±da na to, ¿e muszê je podbindowaæ
do ró¿nych numerków wirtualnych przydzielonych do jednej karty
fizycznej, czy tak ?

3) Je¶li próbujê odinstalowaæ NetBIOS-a, nie czy¶ci mi pliku config.sys
ze zbêdnych ju¿ wpisów.
Czy gdzie¶ jest na sieci ³opatologiczny opis konfiguracji sieci w OS/2 ?
Sam help do OS/2 jest ... hmmm ... "bardzo skrótowy" ...

4) Je¶li instalujê klienta Novella bez samego Novella (nie chcê go bez
sensu instalowaæ dwa lub wiêcej razy, je¶li mi siê z OS/2 nie uda prosto
tzn. je¶li co¶ spieprzê), nie ma mam dostêpu do logowania (twierdzi, ¿e
to ju¿ raz zrobi³em).
Czy to jest normalne ?

5) Czy IBM IEEE 802.2 oznacza w slangu niebieskiego go³y IPX/SPX bez
wsparcia dla Novella ?

Zdrówkot
GG

--