Re: Dwie karty sieciowe, protokoy, Novell i

Autor: Jurek Kowalski (jkowal_at_um.szczecin.pl)
Data: Tue 20 Jul 1999 - 15:53:36 MET DST

Grzegorz GRYC wrote:

> Komputer ma dwie karty sieciowe (3COM Etherlink III 509 ISA i 3COM
> FastEthernet 905B). Z tą drugą było trochę kłopotów, ale rozwiązało je
> (?) wpisanie na twardo adresu MAC w parametrach karty

Zawsze musialem wpisac ten numer z reki, jak pamietam (dla IPXa)

> 2) Jeśli chcę, żeby zwykły NetBIOS i NetBIOS over TCP/IP mimo wszystko
> współistniały na jednej karcie, wygląda na to, że muszę je podbindować
> do różnych numerków wirtualnych przydzielonych do jednej karty
> fizycznej, czy tak ?

Tak i dodatkowo recznie trzeba dodaj wpisy w \IBMLAN\IBMLAN.INI :
  net2 = tcpbeui$,1,LM10,34,100,14
  wrknets = NET1,NET2
  srvnets = NET1,NET2
w odpowiednich miejscach, dasz sobie rade.

> 5) Czy IBM IEEE 802.2 oznacza w slangu niebieskiego goły IPX/SPX bez
> wsparcia dla Novella ?

Nie, chodzi o dostep po SNA do AS400 (uzywam tego).
Co do Novellowego 802.2 to wystarczy w MPTSie w requesterze Novellowym
wyciac ramke 802.3 i ustawic 802.2

Tematem jest jak uzywac jednej karty sieciowej dla 3 protokolow
bo druga karta jest obslugiwana przez serwer Novellowy
i nie ma nic wspolnego z OSem, jak rozumiem.

--