Re: Dwie karty sieciowe, protokoy, Novell i sieŠ windziana...

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 24 Jul 1999 - 10:13:55 MET DST

Grzegorz GRYC wrote:

> Komputer ma dwie karty sieciowe (3COM Etherlink III 509 ISA i 3COM
> FastEthernet 905B). Z tą drugą było trochę kłopotów, ale rozwiązało je
> (?) wpisanie na twardo adresu MAC w parametrach karty, przynajmniej na
> razie mam takie wrażenie.

ja zawsze musialem na twardo wpisywac MAC. bo albo ja to zrobilem,
albo wczesniej przede mna zrobil to driver. nie spotkalem sie jeszcze
z configiem ktory by dzialal, a w ktorym MAC by nie bylo wpisane.

> Chciałbym uzyskać sieć peer-to-peer z windą oraz postawić na OS/2
> Novella 4.11.
> Aha, ten OS/2 to Merlin, na razie bez żadnych fiksów oprócz tego od
> dużych dysków IDE.

z p2p bedziesz mial problem. tzn. windy beda doskonale widzialy OS/2,
w druga strone jest ........ ciezko. OS/2 czesto potrafi nie widziec
wind, mimo ze dokladnie w tym samym czasie windy w p2p wlasnie
transmituja dane z os/2. nie wiem z czego to wynika.

> A teraz pytania:
>
> 1) Chcę zainstalować klienta i share Peer-to-Peer nie na zwykłym
> NetBIOS-ie, tylko na TCP/IP.

w zasadzie nie ma znaczenia. chociaz jesli na TCP/IP to wtedy wogole
nie udalo mi sie z poziomu OS/2 podlaczyc do windy.

> Czy mam instalować TCP/IP i NetBIOS over TCP/IP _razem_, czy tylko to
> drugie ?
> Mam wrażenie, że oba, tak ?

ja instalowalem albo jeden albo drugi.

na reszte odpowiedzi nie znam pytan (sic!:) bo niestety nie mialem
kiedy sie tym zajac ;(