Re: Pliki *.chk ?

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Sat 24 Apr 1999 - 01:09:18 MET DST

On Fri, 23 Apr 1999 11:52:35, "Shakuˆ" <shakul_at_box43.gnet.pl> wrote:

> Ostatnio po nieudanym uruchomieniu OS'a, system stworzył
> około 200 plików o nazwach: Ea0xxx.chk (gdzie xxx to kolejne
> liczby). Pliki te znajdują się w głównym katalogu i trochę mnie
> denerwują, więc moje pytanie jest takie: co mogę z tymi plikami
> zrobić, muszę zostawić czy mogę spokojnie je skasować?

        To są pliki OS-owego checkdiska, zawierające odzyskane dane o
rozszerzonych atrybutach plików. Raczej Ci się nie przydadzą, więc
możesz je spokojnie skasować.

        BTW - coś Ty robił z tym dyskiem? Próbowałeś go młotkiem, czy co???
Wygląda, jakby się system zawiesił albo jakby Ci ktoś wyłączył
computer w czasie intensywnej pracy. Albo odpaliłeś komputer w DOS-ie
czy innym windosie i Ci namieszał (jeżeli to jest FAT; bo HPFS-u bez
specjalnych utilków nie widzą).

> P.S. Przypomniało mi się jeszcze jedno pytanie: czy podczas
> uruchamiania Warpa, korzysta on z wpisów zawartych w pliku
> Autoexec.bat? Czy plik autoexec ma podobne znaczenie
> i funkcję jak config.sys?

        Autoexec.bat jest wykorzystywany tylko przez VDM, czyli sesję
DOS/Win-OS2. OS/2 sam z siebie korzysta tylko z CONFIG.SYS, tamże
zresztą ustawia się również część parametrów VDM.

--
Pozdrawiam,
Jan.